Friday, October 2, 2009

die dan aku

me: awak...kite putus je.....

die: senyap (merenung aku)

me: saya rasa kta dh xsehaluan..saya xboleh bersama awak...

die:senyap lg...(terduduk ats lantai)

me: awak tipu saya..awak dh janji xkn hurt saya..saya xpenting..awak langsung xpujuk saya...

dia: saya senyap bkn saya marah bkn merungut tapi saya nak awak tenang...(genggam tgn)

me: sampai hati awak biarkan saya mcm 2 je..awak tau saya lonely srg2 nih...(menangis)

die: saya faham n saya minta maaf..saya cuma perlukan masa tuk dri saya..saya xnk tburu2...nnti gaduh besar plak mcm sebelum2 nih..saya takut

me: awak dh xsayangkn saya...saya tau awak mmg tggu nk putuskn saya...saya xbaik cam org lain..

die: (menggeleng) saya sayang sgt kt awak..saya diam senyap sbb xnk nnti saya jd api..

me: nape awak sggup biarkan saya srg2??awak lansung xpedulikan saya since 8 hari lalu..

die: saya nk tenangkn marah saya sndri..saya senyap nk awak tenangkn dri jugak n saya nk awak belajar jd lebih dewasa dan berfikiran matang..saya minta maaf

me: (menangis) awak tipu saya awak tipu saya....awak xsayangkan saya

die: (tenang smbil tgn mengusap pipi) saya sgt sayangkn awak..mgkn ni ujian dr Allah utk kita...even kita xcari gaduh bnda camni pasti akn dtg jugak..mmg semua ini akn tjdi..anggpla ni ujian utk menguji kita...saya ada kelemahan saya n saya sepatutnya lebih matang dlm menjaga awak..saya lalai...

me: (senyap)

die: maafkan saya wak..saya yg akn mnjaga awak..manjakan awak..beri sepenuh perhatian thadap awak..maafkn saya ye sayang...

me:(menangis..muka ragu2 tp tersenyum)



No comments: