Wednesday, April 6, 2011

Kembara Pendidikan Awal SeDidik, Simunjan 2011

salam kembali!

hehe.. terlupak indah aku ngn event tok.. aku hari isnin selasa n rabu berada di Simunjan untuk program kembara pendidikan awal sedidik 2011 yang diadakan di daerah simunjan.. kedatangan mek org tok adalah untuk bersama-sama memeriahkan kalendar aktiviti ranting PBB and BN simunjan (biasalah, mekorg under SEDC).. jadi untuk mendapatkan dana untuk perkembangan prasekolah di simunjan, jadi sedidik pun melibatkan dirik ngn program tok..

nak dijadikan cerita... haaa..nang mcm2 juak la perkara berlaku time program tok..before program dah mcm2 jak.. adaka patut design banner n backdrop yg mekorg antar kat company printing ya since jumaat (1st april) ya sik siap pagi isnin (4 april)? bisa palak.. kereta yg diguna company pun udah berada di bintulu utk event perasmian tadika sedidik di rumah panjang sait, bintulu... so abg jamaludin nyewa kereta dari Pronto Car Rental Services and nyewa sigek Exora.. ya pun satu2 nya kereta yg sidak ada sbb semua habis dipake utk election..so aku tek nawar dirik utk drive kereta avanzaku ke simunjan.. kan apa. aku mok kerja mek org settle bah.. dudi ku fikir hal kereta.. biar semua urusan keja settle dolok then aku fikir hal sewa keta aku ya..

so mekorg call and push sidak company printing ya molah banner ajak..sbb backdrop sidak madah siap hari selasa.. gila ada jak, hari selasa ya lah event mek org.. bila gik nak ngantong.. sidak bg jamal, bg jamel, kak serimah, nisah pergi dolok pake exora.. so tinggal aku, larry, justin, masrin and tinie tinggal.. k keta avanza... tunggu punya tunggu, mek org berangkat ke simunjan kol 5pm.. apa lepas ngambik banner ya kat kedei printing nun kat area batu 3.. nang berpusin lah mekorg sia.. sempat singgah ke smarahan (mekorg pake ferry) untuk makan dolok.. aku pun portion (nasik ayam madu) punya la besar gilaaaa... nang puas la.. ya pun sekali ya ku makan nasik untuk ketiga2 hari event kat simunjan ya..


time packing barang dalam keta..


larry beli air saiz xxl..hahahha bongan2..


toklah nasik ayam aku.. perghhhh..

nang gelap lah jeraya nuju simunjan dari samarahan tok.. nang keta mek org ajak time ya..aku tawakkal ajak..nasib larry mukak teka teki dalam keta.. nang haru birulah keadaan dalam keta tam nya..sekali tek mek org tersesat..apa tek sik nangga simpang.. reverse balit asanya time ya..apa tek simpang masuk ke simunjan dari area sadong jaya sik nampak.. hahaha.. alhamdulillah mekorg sampe ke simunjan lewat kol 9pm mcmya.


time tok kat feri sungai buloh..nunggu feri datang.. nang gellaaaapp..

sampe jak kat simunjan, duhal ada event malam ya.anjuran ranting PBB sia.. ada karaoke la apa la.. and majlis ya dirasmi oleh YB Tn Hj Naroden.. aiseh, event mek org on selasa pun nya yg rasmi.. nang aktif YB tok.. so aku, larry and justin pegi ke padang sentral ya kayo2 carik benda k makan..

pagi selasa ya, event mekorg start seawal 8am.. aku bingung juak..time 8am ya org nggak sorang duak jak dtg..tapi lepas ya.. aduh.. sik ckup tangan jak melayan masyarakat simunjan tok.. event mek org terdiri daripada aktiviti sukaneka, pertandingan mewarna, karaoke and live band, tarit tali n mcm2 gik lah.. mujur juak semua aktiviti berjalan dengan lancar.. YB pun turut berik sokongan ngn SeDidik..alhamdulillah, atas berkat kelancaran program kembara pendidikan awal sedidik tok, YB menyumbang rm10,000 utk perkembangan prasekolah sedidik di simunjan.. syukur! ('',)


kak serimah, bg jamel, nisah and bg jamal.. org kuat program!


bg jamel maca jampi serapah..nyuroh badan ringan..


warga simunjan nang sporting


gelik ati ku nangga nembiak tok..dari tadik nya nangga kaler ne mok dipakeinya..


ne bapak mek ne? - kotannya carik bapak, alu sik berkaler papernya.


musical chair..sampe patah kosi besi!


limbo dance.. mun aku alu sengal belakang..hahha


team sedidik kalah dalam kesemua round tarit tali..adowhh..


YB Tn Hj Naroden memberik hadiah kepada pemenang..

oleh sebab pertandingan live band n karaoke diadakan malam (atas permintaan YB) jadi sidak larry, justin, abang jamel n abang jamal have to stay dloklah.. aku embak kak serimah, kak parmi, nisah, masrin n tinie (haha..lelaki melayu terakhir) .. overall aku asa happy plus penat and SUNBURN walaupun penat.. tapi aku enjoy...

berada dalam umur 26 tok sangat2 mencabar rupanya.. ya juak kita struggle ngn carreer.. ya juak kita struggle ngn life kita..aku nangga kawan2 aku hampir semua udah ada steady relationship.. n ada pun dah berkahwin.. alhamdulillah.. siapa sik mok ada steady relationship nak? aku pun, tambah2 gik aku dah 26.. cuma aku bersyukur, aku da ada kerja tetap n aku dah boleh kirim duit ngn mak n bapak aku bulan2.. satu benda yg sik pernah aku fikir lamak2 tok.. ne ndak, time study, otak sik perlu fikir ttg sara hidup kan? manusia sentiasa berubah bah.. cmya juak aku.. mudahan rezeki aku murah tahun tok.. and bukan setakat ya, aku bermohon agar ditemukan insan yg memahami aku n menerimak aku seadanya.. ya penting.. 6 tahun yg aku ada dolok, alangkah best nya mun ya kekal sampe nektok..maybe aku settle down kali.. hahahha..




aku akhirnya sunburn..tahniah! hahaha




No comments: