Wednesday, October 7, 2009

life..

salam..

switchfoot- this is your life...

aku layan agik lagu tok..lagu yg pernah memberikan aku semangat time aku benar2 dalam keadaan teruk.. aku dgr lagu yg embak meaning dalm hdup aku. lagu2 yg ada kaitan dlam hidup aku. aku mesti dgr.. walaupun aku sik berkeupayaan mok main gitar sehebat band2 lain, aku tetap cuba belajar main ngn lebih baik.

hidup aku ada nait and ada turun. p biasalah.. namalah lumrah hidup. sikkan ada hidup yg sentiasa lurus and lancar..tauk ada bengkok2nya n ada yg mengganggu kelancaran hidup. ada part hidup yg aku kurang faham.. n aku asa aku malas mok faham sbb pa, aku belum layak untuk bersoal ttg hidup. aku bok 24.. banyak gik aku perlu polah.. sebelm aku mati, aku mok aku dah lalui hidup aku ngn bemakna.. ada rumah, ada karier, insya Allah mun ada, ada teman yg akan teman aku hingga akher.. mak duak pap dah g aji... p aku mok antar nya duak g cuti kat tempat2 best... ya la impian aku..

ada org anggap hidup tok mudah.. ada sebahagiannya aku fikir hidup tok mudah.. sbb kita dididik ngn cara yg berlainan n dibesarkan dengan cara yang berlainan.. dats y hidup kita lihat dalam cara yang berlainan. aku fikir cmya. p dalam hati aku.. aku cuba nasihat dirik aku... jgn sekali2 memandang rendah ngn hidup. sesusah2 hidup.. semudah2 hidup.. nya pasti akan berik aku something in return..

hidup berlalu n sikkan berpatah balit.. ya ngn aku setuju.. setiap apa yg kita buat dalam hidup akan menjadikan kita lebih bersedia hari demi hari.. hari marek sikkan sama ngn hari tok.. minggu lepas sikkan sama ngn minggu tok.. cmya juak tahun. aku dah alami mcm2 benda since last year.. awal tahun tok.. n belakangan tok.. aku sik mudah lpak.. n aku admit..aku jenis sikdpt mok lupak.. setiap memori bermain2 dlam fikiran aku. n then aku fikir apa yg aku pelajari. sememangnya banyak... cukup banyak untk menjadikan aku Mohammad Sutiadi Hamsawi.

dalam hdup aku, aku dah tempuh fasa ke4.. fasa hidup lepas belajar.. masa untuk carik keja n bina karier yg stabil. aku jeles ngn kawan2 aku yg dah ada keja.. ada karier n hidup. aku tumpang happy juak ngn sidak.. cuz sidak bertungkus lumus carik keja time aku sambung pengajian. just ku mok sidak jgnlah lupak ngn aku kelak.. hehee.. lepas mengajar.. aku asa lapang sikit.. ne ndak, mun dolok, aku paksa bangun awal seawal 6am utk bekemas nak ke sekolah.. biasanya pas subuh aku terus tido ba.. p aku mula rindu ngn student2 aku.. ngn meja aku kat opis ya.. entah gine ka nektok?

gik kecik aku sering idam mok jadi seorang doktor.. impian ya ku pegang sampe lah aku masuk kelas sains time ku form5 dolok.. p aku nentingal.. aku kuat main... last2 addmath aku dapat 9G.. aku redha ajak lah..jeles ku nangga kerol duak cla yg dpt nyambung pelajaran dalam jurusan perubatan.. sedangkan aku terkial2 mok nyambung study... at last aku dpt masuk form6 n teruskan until aku masuk Unimas. jurusan berbeza.. aku nektok pegang degree dalam komunikasi major perhubungan awam. walaupun aku bukan bergelar doktor nektok, aku masih bersyukur sbb diberik peluang untuk menyambung pengajian. sik semua org dpt peluang nyambung study. 4 tahun aku mecah palak kat Unimas.. n aku syukur, ogos 2009 aku konvo juak akhernya. nektok, aku dalam usaha carik keja tetap n bina karier aku.. sebenarnya.. aku ingin kongsi hidup aku, kegembiraan aku ngn seseorang yang paling ku sayang.. paling ku cintai..

yup..thats life..

Yesterday is a wrinkle on your forehead
Yesterday is a promise that you've broken
Don't close your eyes, don't close your eyes
This is your life and today is all you got now
Yeah, and today is all you'll ever have
Don't close your eyes, don't close your eyes

This is your life, are you who you wanna be?
This is your life, are you who you wanna be?
This is your life
Is it everything you dreamed that it would be
When the world was younger
And you had everything to lose?

Yesterday is a kid in the corner
Yesterday is dead and over

And this is your life, are you who you wanna be?
This is your life, are you who you wanna be?
This is your life
Is it everything you dreamed that it would be
When the world was younger
And you had everything to lose?

Don't close your eyes..

This is your life, are you who you wanna be?
This is your life, are you who you wanna be?




No comments: