Wednesday, October 21, 2009

im back..

salam

aku ingin mohon maaf kepada semua sbb lamak benar aku sik ngepost blog. im terribly sorry. aku pun modem last 2 weeks kenak pangkak kilat apa aku lupak nak cabut waya tepon kat modem aku. 2 minggu aku sikpat online and aku asa benar2 tension sbb aku sikpat tulis pa2 dalam blog and update facebook.

dalam 2 minggu tok aku banyak berfikir.. aku cuba kumpul balit memori2 lamak.. khususnya memori indah and duka. semuanya mengajar aku satu perkara, dalam hidup, aku perlu kuat. ya ajak.. kawan n family jgn sekali2 dilupak bila ada masalah yang menimpa kita. aku akui time aku down, time aku lost, aku gagal kawal dirik aku. p ya cita lamak.. sik sedar.. sebulan dah masa berlalu and alhamdulilah aku dah mampu melalui hidup seperti biasa.

aku kembali membusykan dirik aku untuk melupakan semua yg terjadi. ada hikmah juak lah. aku berkenalan ngn semua org baru. lebih2 gik ari jemat ya tek. jumaat lepas, aku dijemput jadi facilitator kem waja diri kelab taekwondo Unimas 2009 yang betempat di tman negara kubah, matang. aku dijemput hishamudin n sidak geng junior lain untuk jadi faci jemputan.. ngn enjoy n ngn best! lom penah aku handle kem yg sehappening mcmtok. dari aspek makanan, penginapan, aktiviti and apa2 hal, semuanya berjalan ngn lancar.

ari jemat ya mek org berangkat dari Unimas abis semayang jemat. time ya aku duak hisham on the way nak ke Unimas. kira mecut juak lah. sempat juak semayang kat masjid Unimas. pas ya aku ngn hisham briefing sikit ttg module yang akan dipolah ngn sidak junior. aku handle 2 gek, hisham handle the rest. mek org berangkat dari Unimas dalam pukul 330pm and sampe kat sia around 430pm.. cuaca kat unimas time ya ujan renyai2. ada duak buah bas yg dipake.sigek bas sewa luar n sigek bas unimas dimpun.. ya aku eran..apalah salah nya unimas berik 2 bas ya sekaligus.. ngn sengaja nyusah student eh! sampe manas pak cik nak nunggu dalam bas sewa ya.. "bila lagi u org mau turun aaa? saya ada pgram pukol 5".. aku masih ingat pakcik ya madah cmya.. sambil kaki nya mres2 minyak. hu ha hu ha.. sampe juak mek org tek..


time awal2 sampe


biak pun sampe juak..

perghh... best ada tempat tok.. mula2 aku syukur gilak2 hujan sik jadi turun n sinaran mntari cukup kuat. time tok aku lom kenal gik sapa2 dalam kumpulan junior taekwondo Unimas tok. aku gik di miri marek abis ku belaja taekwondo sampe junior black. p bukan 2nd dan. nektok ingat gik kah aku ngn dah taeguk2 nya.. hentam ajak.. aku beloya2 sikit ngn hisham. sampe lah aku knal ngn ajk kem ya, sidak Yan, Celes, Ju, Syl, Mina, Poline, Dori, Alexie and others. sidak tok rajin ada jak..kagum ku ngn sifat kerajinan jnior2 aku. mek org sampe alu nak makan malam..hahha.. aku cek bilit semua nya best.. namalah chalet.. best tempat tok..sesuai k aktiviti and k reunion (dah mula fikir nak molah reunion ExOpeng 99) ehe.. makanan nya bes juak aku asa..mun dinner n lunch, semua provide oleh catering. kecuali breakfast n supper jak sidak ajk makanan akan masak dimpun (diketuai oleh Lord Pauline..) hehe...

malam ya mek org terus mula aktiviti pertama, icebreaking. aktiviti tok aku yg handle. ngn cali lah.. hahaha..aku suruh peserta nyebut nama sidak diikuti oleh makanan kegemaran sidak. p syarat nya, nama makanan sidak mesti bermula dengan huruf yang sama ngn huruf pertama kat nama sidak. mcm aku tek, sebagai contoh, my name is Richie and i like ROJAK.. dari awal sampe la peserta last.. mcm2 nama makanan jak aku dgr.. paling best, my name is Ain and i like.. er..er.. Arnab Panggang.. mupus ku tetak.. ahahhaha... ada gik sorang, my name is Jarcy Kong, and i like Jagong.. p apa2 pun, tegal game tok aku dpt ingat semua nama sidak n sidak dah mula kenal sama dirik. ya yg aku mok. aku sik mok sidak berpuak2. aktiviti seterusnya hisham take over. suruh melukis muka dimpun n pas ya lukisan ya di kumpul dalam plastik.. then dishuffle. pas ya, hisham agihkan lukisan ya sorang sigek n org yg megang lukisan ya perlu carik wajah yg dilukis dalam lukisan ya.. ngn kamboh.


LDK1, ice breaking


hisham pun aktiviti..


aksi2 biak dalam cina buta


sian Laksa (leader), sampe nyeruduk team member nya..


laa..dah kenak tutup mata pun sempat beloya?

haa... slepas ya aktiviti yg paling best untuk malam pertama.. "cina buta".. mcm biasa,mata setiap ahli kumpulan ditutup ngn kain hitam n hanya ketua ajak yg boleh bersuara n nangga keadaan. so mcm ular la sidak berjalan.. hahaha.. main game tok agak bahaya sikit sbb keadaan tempat yg mek org molah aktiviti tok agak lembap n basah..hutan bah. aku suka nangga sigek team yg benar2 komited menjalankan aktiviti.. walaupun mata tertutup, sidak maseh boleh bergerak mengikut koordinasi yg betul. bangga aku..hahaha.. aku duak syl bejaga kat ujung sekali, ngawas sidak kumpulan terakhir n hisham ngawas kumpulan pertama. malam ya, mek org abis kol 2am. mata aku sikpat tutup sbb aku minum 3 gelas kopi..nyesal aku!


sebelum nekik..


tok dah nak sampe.. kira tinggal 900m gik..wahahah


muka aku dah mcm bukan aku..penat gilaa...


yah..sampe juak akhirnya..

hari keduak kem, ari sabtu. mek org start ngn latihan memanaskan badan. aritok mek org jungle trekking, iaitu nekik gunung serapi pake trail hutan. aku mula2 sik mok join p apalah guna aku jadi faci mun aku sik join nak? peerghh..last time aku nekik gunung time aku form6 asanya.. time ya ikut rombongan guru2 PKG nait santubong..bila nait ya.. 1st 500m aku maseh ok.. bila dah masuk 700m, aku dah mula penin.. nasib hisham ada nolong aku kat belakang.. "chie, ilek chie.. tarit napas.. kau dpt bah...." benar, aku ngn dah nak pitam sbb aku pun jantung start degup kencang. takut juak nyawa aku.. aku telan pil sigek n aku teruskan pendakian n sampe lah juak kat puncak, walaupun amik masa 2 jam setengah, aku puas, aku sampe ke puncak n waterfall ya.. mandik? of course la.. hahha..lamak sik mandik air terjun! cuma aku sik sempat nak amik gambar time tok sbb aku takut kamera aku gugok dalam air. mek org bertolak kol 8am sampe kol 1130am.. n mek org turun balit start kol 12 sampe kol 3pm.. sian ku nangga sidak cina, ada sidak kenak pangkak tebuan.. ya sebab mek org paksa turun awal sbb mek org kenak attack tebuan! arghh..

bila dah sampe ke debah.. ajk makanan AKA pauline dah ngerepak..mek org sik sampe2..hahhaa..ilek ba ... penat ada jak.. p makanan untuk lunch ari ya ngn best.. ilang penat.. p sik hilang sepenuhnya la.. terit jak betis duak paha aku.. ptg ya after jungle trekking, mek org teruskan ngn latihan untuk persembahan malam kelak. aku disuruh jadi faci kumpulan sidak Houston, piza, ven, al, nadia, dori.. ku berik idea and sidak start fikir.. amazingly sidak buat ngn baik! bangga aku sbb sidak menang kategori taerobik malam ya. tarian ciken dance.. hahahha..1st time dalam hidup aku dgr tarian tok.. calie p ngn hebat! belalak aku betandak..hahaha..


haha..chicken dance

malam ya, aktiviti disambung gik ngn malam persembahan.. semua team2 (ada 5 team) berlawan untuk memenangi chicken dance n taerobik terbaik. hahaha..best nangga sdak student taekwondo betandak.. mcm2 gaya jak.. sik kira sidak student engineering ka, science tech ka, or even seni, sidak mlah terbaik. aku dilantik jadi juri oleh sidak faci2 lain.. cehhh.. ne la aku pande. p aku polah juak la..santai2 bah. keputusan akan diumum hari ahad, last day. hahaha..sian nangga muka sidak..mengharap ada jak untuk dgr keputusan.


team lelaki


team gurls


intensive training..



hari ahad, last day.. pak jamal datang k train mek org, aku sik terlibat ngn latihan intensif taekwondo sbb aku terlibat dlam molah preparation last aktiviti LDK. kan apa, aku penah molah latihan cmya, sampe aku penah muntah2. k stamina bah.. ada la sikit gambar yg ku amik tme tok.. bila dah settle, mek org teruskan ngn aktiviti terakhir, menulis dengan menggunakan tali. setiap peserta akan memegang ujung tali nelon yg diikat pada sebatang marker and dikehendaki menulis 7 patah perkataan yg hisham polah, ngn sakit la sidak nulis time ya, sampe ada yg mintak rehat.. hahah.. p sidak aher nya dpt juak molah..


Unimas Gemilanggg! wachaaa...

pas ya mek org lunch.. then berkemas k balit.. sik sangka, kem tok jadi kem yg menyeronokkan bagi semua. lebih2 aku. sabtu tok ada dinner gik..waaaaa...best eh.. aku mesti join sbb aku disuruh perform malam ya.. hehhe.. untuk sesiapa yg berkenaan, aku ingin ngucap tahniah untuk majlis konvokesyen.. good luck and all the best..

ya ajak buat masa tok..

No comments: