Tuesday, November 25, 2008

aku dan kawan-kawan

tidak ada banyak yang boleh dicerita tentang saya.. hanya anda mampu menilai diri saya ini.. sekian.. kehkehkeh..


gadis ini bernama Siti Suhaila Mohd Nazam. atau nama manjanya Ebab. entah saya sendiri tidak tahu darimana beliau memperoleh nama tersebut. ebab datangnya dari bandar Pontian Johor. ebab seorang yang gemar masakan pedas (begitu juga dengan San). Ebab seorang teman yang sentiasa memberikan saya sokongan ketika saya down. hobi gadis ini sama seperti San.. beriadah dan pergi mengembara. seorang yang lemah semangatnya. hehehe.. selalu berselisih pendapat dengan Jamal.


nama gadis ini ialah saudari Santha Barbara Rimong yang berasal dari bintulu. saya menggelarkan dirinya San. San ialah seorang pelajar yang mampu berbahasa dalam 4 bahasa yang utama di negeri ini. beliau boleh berbahasa Iban, Melayu, Inggeris dan Cina (mandarin). beliau sering kami jadikan rujukan ketika berkunjung ke kedai-kedai cina yang berhampiran. san seorang gadis yang amat berdikari dan gila-gila. beliau gemar aktiviti beriadah terutamanya berkaraoke.



Saudara Jamali Bujang Sanawi, lelaki yang datangnya dari kampung Gita, Kuching. terkenal dengan panggilan Jamal ataupun sering diberikan jolokan Tan Sri. seorang yang perfectionist. Jamal merupakan seorang pelajar yang berbakat di dalam pelbagai bidang, terutamanya bidang muzik. beliau menggemari gitar dan irama indie. ketika di dalam kelas, Jamal amat bersahaja ketika dilontarkan soalan oleh pensyarah. walaupun demikian, beliau amat kritis dalam memberikan pandangan. jika bertemu walaupun ketika makan tengah hari, beliau pasti akan bersuara dan berhujah tentang isu-isu semasa.



yang ini namanya Mohd Hazrie Mohd Siri, berasal dari Mukah. beliau merupakan pelajar yang paling senior di dalam kelas saya (umurnya 27 tahun). tetapi beliau tidak kelihatan seperti pemuda yang berumur 27 tahun. kegemaran pemuda ini adalah menyakat dan sering melahirkan kata-kata pujangga yang bisa mencairkan hati gadis-gadis yang ditemui. saya berasa kagum dengan kepetahannya dalam membincangkan setiap isu yang dilontarkan. meminati pasukan bola keranjang LA. Lakers.





saya telah membaca beberapa blog sahabat saya beberapa ketika lepas dan saya begitu tertarik dengan beberapa eleman yang ada di dalamnya. di dalam blog nya itu, dia memerihalkan kawan-kawan baiknya. saya lantas berasa terharu, sedalam itu sekali dia menghargai rakan-rakannya. oleh itu, saya ingin membuat perkara yang sama iaitu pada kali ini saya akan menceritakan tentang teman sekursus saya di Unimas. oh ya, saya sedang mengikuti pengajian kajian komunikasi, fakulti sains sosial, Universiti Malaysia Sarawak.

No comments: