Friday, January 1, 2010

1 Januari 2010

salam..

alhamdulillah, aku masih lagik bernafas, untuk meniti hidup aku pada awal tahun 2010 tok. kepada semua pembaca blog, selamat menyambut tahun baru! sik berasa masa berlalu melewati kita. bermula ngn tarikh 1 januari 2009, aku memasang impian yg nyata, which was being a better man. alhamdulillah, beberapa kejayaan terlakar untuk aku tahun ya tek. aku memulakan hidup aku tahun 2009 dengan slow. biasalah, bulan januari ya aku masih bergelar pelajar tahun akhir komunikasi Unimas. struggle gila aku sem ya tek.. hehe..ne ndak, mun sik lepas, masuk tahun 5 la aku. boleh la dikatakan aku berusaha sebenar2 nya berusaha time sem tok. aku fokus ngn study ku, walaupun dalam kelas aku trpaksa deal ngn seseorang yg pernah ada ISSUE ngn aku. at last, bulan mei 2009, aku berjaya menamatkan pengajian aku.. aku melangkah keluar dari exam hall dengan asa puas hati.. sbb aku dpt jwab semua soalan. plus aku dah molah tesis ngn sebaik mungkin. syukur alhamdulillah, 15 Ogos 2009, tarikh bersejarah dalam hidup aku, aku berjaya juak memperoleh ijazah yang aku impikan selama tok, seorang graduan komunikasi.

hidup aku balanced juak tahun tok, even ada berlakunya ups and down.. biasalah, nak nama hidup sikkan tenang ajak nak? aku kenak dumped. p yalah, semuanya mengajar aku erti hidup. lebih dewasa n lebih mematangkan aku dalam menilai kehidupan. sidak dumped aku silakan.. aku sik kisah agik, aku perlu move on sbb i have my own life.. and i control it.. not others. maybe aku molah banyak kesilapan dalam relationship yg lepas.. kita manusia nak? we cant escape from committing mistakes. biarlah.. ya semua dah berlalu.. aku mok ucap thanks juak ngn sidak sbb pernah menyayangi aku..

minggu lepas, aku bertolak ke Miri.. tempat paling ku sayangi n rindui. aku kadang2 terfikir, kenak org lain mun ujung tahun, time cuti mesti g tempat lain, KL ka Langkawi ka.. aku sik, aku lebih prefer menghabiskan cuti aku di bandaraya Miri. tempat aku membesar dolok. tempat yg banyak memberikan aku peluang mengecapi nikmat sebagai seorang kanak2.. haha.. aku g k darat.. semua family ku pergi tahun tok, p sigek keta jak lah. family udak ikut juak. p family usu udah ada di Sibu time mek org nak bertolak. aku bnar2 asa happy n sik sabar mok berada di Miri. sbb aku ingin gilak mok jumpa nya. sebulan dah aku kenal nya dari facebook and aku asa sik logik mun mek duak terus berkenalan ngn cara camtok. better berjumpa in person n lebih convincing. mek org berangkat dari Kuching kol 630am n sampe ke Miri kol 530pm. nang laju aku embak ria.. aku ingat pesan pap, mun jalan ok, maintain speed 130-110kmh.. mun jalan sik bagus, maintain 100-80kmh.

kelak aku cita tru pictures ajak..banyak gilak mok ku loyar..hahhaha


time tok singgah kat simpang Sibu - Sarikei.biasalah.. sarat nak buang air kecik..


time tok singgah lunch kat Sebangkoi Sarikei, aku mamam epal..


1st day kat Miri, diembak Uncle Ali n Aunty Betty makan dim sum kat Mega Hotel..gasak wan..gasak...aahahah


menikmati saat indah kat bukit Kanada, Muzium Petroleum


cucu Cikgu Nussy..sikpat citalah..nang gila2.. haha


mandi manda kat pantei Luak Esplanade.. tempat fav aku time ku lepak mun ku di Miri


makan kat restoran Sajian Warisan..


dari Miri ke Sibu, tido kat Hotel RH.. time nak mandik tok.


aku jadi bapak.. jaga sidak2 kazen ku time kat Wisma San Yan, Sibu.

ada banyak gik gambar2 yg aku amik time trip tok tek. p malas aku mok kah semua..lagg lak.hahha.. paling bermakna, malam ahad ya tek, aku berjumpa ngn nya.. insan yg membuatkan aku senyum balit lamak2 tok. mula2 nang aku takut mok jumpa. ne tauk nak, mcm2 possibilities bah, nama berkenalan tru facebook tok memang banyak cabaran. dunia maya n realiti. aku takut nya takut nangga aku, maklumlah, aku tok Hulk. dah la ku sesat time carik umahnya kat Promin Jaya.. hahha..ya la 1st time ku pegi area ya since 1996!.. sampe aku call kawan aku nanyak jalan sine Taman Promin Jaya ya. alhamdulillah, aku mula gik setelah 1jam ku becarik jalan..n then aku jumpa.. perumahan nya sama ngn perumahan area bandar baru Semariang. bila ku nangga nya keluar dari umah, aku asa happy gilak.. yup its her. mek duak g makan kat Cafenika. banyak juak dibualkan oleh mek duak malam ya. dari cita zaman kecik2 sampe la besar. she can connect well with me and thats what made me feel more relief! aku antar nya balit kol 930pm and aku bnar2 mohon maaf ngn nya sbb nya pulang lewat malam ya. syukur alhamdulillah, her mom was great too. aku happy benar malam ya. sekurang2 nya pemergian aku kali tok paling best. aku just mok nya tauk, nya la reason aku mula senyum balit.. and i admit, aku suka berkawan ngn nya. peramah, menghormati pendapat and caring. thanks princess ^_^

mek org berangkat pulang dari Miri ke Bintulu and terus ke Sibu. kat Sibu mek org stay kat RH hotel. area San Yan sia. hahaha.. nasib ada bilit mun sik tido kat tempat lain mek org. puas aku mandik2 kat swimming pool sia.. legakan kesakitan badan lepas 6 jam dari Miri. n the next day ya, mek org berangkat balit ke Kuching. sedih hatiku ninggal bandar Miri. sbb sia tempat aku membesar. sempat juak aku lepak sama ngn Dozier n Siti Nabilah, antara teman sekelas time sekolah rendah marek. mek duak lepak kat Starbucks.. adala cita cali time lepak sia, Starbucks kenak serang lebah. mula2 mek org kenak suruh masuk dalam oleh guard Bintang Plaza. mek org pun ikut ajak tek. guard ya madah bomba datang mok cuci debu kat area atas BP ya. aku tek berfikir juak, cuci apa kol 11malam cmtok.. bila dah lamak dalam starbucks ya, ada staff sidak nutup celah2 pintu ngn news paper. ku nangga bomba datang alu mancut air kat atas area parking lot BP. duhal aku ingat debu apa.. duhal sidak nak buang SARANG TEBUAN.. sampe masok dalam premis tebuan2 ya. nang ngeleparlah customer lari.. sekda cara lain gik, paksa sidak starbucks mintak tolong guard BP bukak lampu area left wing untuk mek org keluar. alhamdulilah, dpt juak mek org keluar. hahaahah..nang tetak ajak mek tiga dalam keta.


toklah antara lebah2 yg sesat..


walaupun diancam bahaya lebah.. mek tiga maseh steady.. (Nabilah nang mabok hot choc ya..)


aksi pak bomba menyelamatkan dunia..

haha.. yalah kenangan aku g Miri untuk tahun ya tek. sik sedar, dah seminggu aku balit ke Kuching. rindu benar ku ngn Miri.. and rindu benar ku ngn nya.. aku hope ada masa gik kelak, aku akan berkunjung ke Miri agik... ya harapan aku. impian aku tahun tok, semoga hidup aku bertambah baik.. rezeki melimpah and kesihatan yg baik..amin.. selamat tahun baru semua! til we meet again.. salam..

No comments: