Monday, January 11, 2010

sarawak 1st match..

salam..

ini berita baru saya terima malam tadik.. dilaporkan bahawa pasukan bola sepak Sarawak hanya mampu untuk menyerikan keadaan yg sudah berseri2 dengan limpahan lampu limpah yg meruah2 di stadium sarawak malam tadi..

hahahah..apa ajak lah..

aku malam tadik n nangga swk main bol kat stadium swk.. aku asa dah bertahun aku sik nangga main bol sitok. aku fikir, last time was 2006, time aku jadi wartawan ikut borneo post molah cover. ya la last time ku pergi sia.. lebih2 gik time ya Sarawak pun team dah terlalu jauh ketinggalan dari team2 lain.

malam tadik was the 1st match for each team.. perlawanan k bukak tirai liga perdana Malaysia. sedih nyawa aku bila Sarawak dah gugok standard dari Super ke Premier. p sik apa, ya tidak menjatuhkan semangat CROCS (peminat bola sepak pasukan Sarawak) seperti aku. yg penting encang Sarawak encang.

malam tadik cuaca mula2 berangin.. best.. sejuk jak penonton nangga.. aku asa berbangga juak lah bila dpt return kat stadium tok.. rindu juak mok dgr gegak gempita stadium. Sarawak turun dengan menampilkan beberapa pemain lamak n pemain import dari negeri2 lain. aku mok nangga Wong Sai Kong main.. ex player swk season 2005-2006. p aku kecewa, nya main posisi pertahanan indah. ya la mengejutkan aku, maka previous season nya main midfield. p sik apa, nya bagus main malam tadik, n aku respect Fadly Kassim.. nang KETA TANK badannya. overall Sarawak main bagus malam tadik cuma finishing nya lom tajam. mun sik kerana palang gol, udah kita menang malam tadik, so next match lawan KL Plus, mudahan juak sidak menang..amin.. Encang Sarawak Encang!!


maaf..kamera aku 1.3m jak.. tok sepak mula..


mun ktk org perasan gambar atas tek penonton sik rami..gambar tok..perggghh!

No comments: