Wednesday, December 23, 2009

new hair cut.. new style..new life.. new freedom!

salam..

haa.. aku asa sedih indah.. entahla.. aku asa tok blog last aku untuk bulan tok. aku akan berangkat ke Miri awal pagi kelak, kol 530am after solat subuh. road trip akan disertai oleh udak n kawan nya.. so mek org konvoi 3 buah keta. aku nang suka driving balit Miri rather than k belon.. aku cukup sik suka nait belon.. fobia aku. alhamdulilah, semua persiapan dah di atur ngn rapi bait dari segi teknikal n spiritual. hahaha.. apajak la aku.

aku balit Miri atas beberapa tujuan yg sikpat aku mok explain dolok kat sitok buat sementara tok. aku pergi untuk mendapatkan nafas baru.. n jiwa yg baru. di samping merawat jiwa aku yg dah kucar kacir tok. mudahan jak bila aku di sinun, hatiku tenang and aku dpat sesuatu yg boleh membahagiakan aku. aku pindah kat Kuching pada umur 11 tahun. aku darjah 5 time ya, nak masuk ke darjah 6. aku masih ingat kawan2 aku melambai2 time kat airport Miri 1995 time ya.. aku cukup sedih sbb sikpat bersama sidak mengharungi zaman2 keemasan bergelar pelajar sekolah rendah n menengah bersama2.. aku rindu ngn sidak.. sidak kawan aku paling best di dunia n di akhirat.. to name few, Dozier Edmund Changgi, Mohd Haffiz Hadran, Josephine Saga Wasni, Roselind, Siti Nabilah Jualihi, Airmi Ismawi, Nursyafrin, Susila Yakub and others.. aku masih ingat ngn nama2 ktk org..


bestfriend forever, Dozier Edmund Changgi, aku, Mohd Haffiz Hadran, last day ku kat Anchi, 1995

bila ku sampe di Sk Encik Buyong Kuching, hatiku bercampur2.. aku ditempatkan ngn kumpulan yg langsung aku sik kenal. mujurlah seorang sahabat, Shahrulazizan menegur aku. nyalah banyak berik aku selok belok ttg sekolah baru aku ya. nya juak banyak bantu aku cope dalam situasi baru. thanks Shahrulazizan.. dah 12 tahun aku sik jumpa nya.. time reunion Encik Buyong nya sekda dtg ria. then aku kenal ngn Siti Mariam, Dyg Siti Khadijah.. duak org pelajar perempuan yg jadi sahabat baik ngn aku selama 3 bulan aku ditempatkan kat kelas 6 Melur. then, aku dipindahkan ke 6 Cempaka. kelas yg menempatkan student2 yg power. aku mcm ayam berak kapur jak.. sik tauk pa2 bila pindah ke kelas ya. sbb aku terlalu lemah sbject matematik. nang dari Miri dolok aku nang dah lemah.


darjah 6

kat kelas ya lah aku berkawan ngn kawan2 aku sampe nektok, Abdul Shamat, Azizah, Mohd Tamimi, Hishamudin, Yusri, Mirza Fariza.. and others. sidak banyak bantu aku dlam menyelesaikan tugasan matematik oleh Cikgu Dewi, cikgu yg cukup aku geruni dolok. time kat Encik Buyong tok juak, bakat aku dalam seni suara mula berkembang, thanks to Teacher Ayok yg telah banyak melabur wang n usaha nya demi aku. p atas nasihat pap n mak juak, aku terpaksa tolak tawaran rekod album kanak2 time ya.. arghhh..

hahaha.. alhamdulillah, berkat kesabaran aku n doa2 mak n pap, aku berjaya score 4A 1B. sedih juak la sbb sikpat join other 16 students yg score 5A. then aku kenak tikam ke SMK Tun Abg Haji Openg (TAHO) sampelah aku STPM. sia, aku berkenalan gik ngn kawan2 baru.. yg datang nya dari sekolah lain, Murniza Natasya, Firdaus, Norhuda, Amirul Wafi, Abdil Raszidi.. and others.. pengalaman paling berharga kat TAHO bagi aku seimbang.. aku bersyukur sbb aku dah capai kegemilangan dalam both aspect.. akademik n kokum. sapa sangka pelajar lelaki berbadan gemuk mcm aku boleh jadi wakil sekolah dalam bolasepak, rugby, pingpong? haha. paling ku sikpat lupak, kecemerlangan pasukan bolasepak TAHO bawah 15 tahun (TAHO99) yg mana aku bermain untuk posisi pertahanan. time ya TAHO99 memang sukar untuk dikalah oleh mana2 sekolah seluruh SARAWAK.. bukan setakat Kuching..


TAHO 99 (3) SMK Gedong (0), Final Interschool 1999

aku cukup rindu zaman aku bermain untuk sekolah. walaupun tewas 1-0 ngn pasukan bawah 15 tahun dari Jepun, aku syukur, aku dapat menimba pengalaman beharga sewaktu bergelar pemain bolasepak. ya agak berlainan ngn sukan yg aku ceburi di Miri dolok, iaitu Bola Baling n Bola Keranjang. bila PMR, aku berhenti dari skuad TAHO99 n menumpukan perhatian ku ngn PMR. Syukur alhamdulillah, aku berjaya score 6A dan 2B. and again, aku dpt B untuk matematik..haiya..


lepas result PMR diumum..semuanya happy..

so, aku ditempatkan ke dalam kelas 4 sains 2 mula2nya.. dak samat n dak lain suma masuk 4sains1. aku nulis surat rayuan ngn PK1 mintak tukar kelas n aku berjaya. time form 4 and form 5 tok, aku just aktif dalam kokum yg ada kaitan ngn seni. drama bahasa inggeris yg aku join time form 4 membuahkan hasil, TAHO jadi wakil Sarawak pergi Shah Alam bertanding peringkat kebangsaan. p yalah, rezeki bukan di pihak mek org, Sarawak dapat tempat ke4.


after pertandingan drama..jalan2 kat bandar KL..

aku bercuti panjang pada awal tahun 2001 (form 4) sbb aku tercedera kat tulang bahu. ya jerak aku main rugby agik sampe nektok. even though kat Unimas aku dipelawa untuk mengajar sidak junior, aku tolak.. jerak oi.. keluarlah result SPM aku, aku gagal addmath.. aku dpat 9G. frust2 juak la sbb aku target dapat 8E p dapt 9G indah.. ne ndak pap n mak ngamok.. abang aku dah masuk UIA time ya, study LAW.. aku? aku dpt 9G.. teruk aku kenak brainwash. aku amik keputusan untuk sambung peringkat STPM.. cuma time 3 bulan dah aku kat form 6, offer letter dari UITM dtg, diploma sains komputer.. aku sik berminat n aku teruskan ajak.. time STPM, aku sekelas gik ngn beberapa sahabat aku dari Encik Buyong, Mohd Tamimi duak Hishamudin, n the others sekelas time form 5, Amirul Wafi, Hazira .. time form 6 aku bergiat dalam kumpulan Forum sekolah, TAHO berjaya meraih tempat keduak, dalam Pertandingan Forum Remaja Piala TYT Peringkat Negeri Sarawak 2003. aku jadi pemforum ketiga time ya. and pada masa yg sama, Sepupu ku, Abang EE (Mohd Nazri Saryi) kembali ke Rahmatullah atas sakit kanser.

aku nang sik cayak, aku dpt result 4 Prinsipal untuk subjek2 STPM aku, 2B+ and 2C+.. aku terus agak Cikgu Hazani sbb nyalah banyak berik dorongan n semangat ngn aku time aku mula2 masuk form 6 dolok. nektok nya dah balit Kelantan ngajar sinun. terima kasih cikgu! so aku mohon masuk Unimas untuk jurusan muzik, p kenak berik kursus Komunikasi. aku amik ajak n aku study sia selama 4 tahun. semua kawan2 sekelas aku time form 6 dpt melanjutkan pengajian ke peringkat Universiti. alhamdulillah, ya satu rekod yg sampe nektok, sikpat dipecah oleh mana2 form 6.


6 Atas Cempaka.. the best form 6 EVER!!


beberapa hari sebelum STPM

kat Unimas, aku study dalam keadaan yg baik, cuma time aku 2nd year, aku sik brapa sihat n mala jatuh sakit sampe aku jadi kurus. aku sik tentu makan n aku sikpat focus ngn study aku pasal aku terlalu kuat fikir ttg ex aku. punyalah bodo aku time ya p yalah.. aku syukur juak sbb mun sik terjadi perkara ya, aku sikkan jadi aku yg ada nektok, aku yg lebih matang. aku syukur, kawan2 aku kat Unimas memang supportive, geng gagak hitam: aku, Hazrie, Jamali, Santa, Ebab, Nira, Zura, Ana and Ryn.. sidakla banyak membantu aku time aku down.. they were like my own siblings! aku rindu ngn sidak..


aku, Hazrie and Jamali..


time family day..


ramah tamah aildilfitri 2008, Ebab, Hazrie, Jamali, Santha and Nira


sidak final year.. 2009


student kajian komunikasi UNIMAS paling gila2.. hahaha


haha..kol 12 tengah hari begambar..


alahai..potong stim jak mamat kat belakang ya..

aku masih ingat time suka duka aku study sia, kenak tangkap pak guard time ngail ikan. hahaha.. cali ada jak time ya. time keta aku pecah tayar n aku kemalangan kat bulatan samarahan. perselisihan antara aku ngn pensyarah2 ku.. cukup mengajar aku erti kehidupan. kat Unimas juak aku berjaya menapakkan tempat dalam kumpulan nasyid yg cukup digeruni di peringkat antara Universiti di Malaysia.. Kumpulan DA'MY.. aku diajak oleh Hishamudin untuk join group tok sampelah nektok..aku syg ngn kumpulan tok sbb kerana kumpulan toklah, aku berubah jadi aku nektok.. amin..


Anugerah Sri Perdana, Pertandingan Nasyid Majlis Kebudayaan Antara Universiti Malaysia (MAKUM) di Johor, 2008


aku sik sangka dapat juak aku menamatkan pengajianku kat sia, walaupun aku terpaksa extend 1 tahun. yg penting kat umah aku nektok, gambar aku makei topi segiempat ada kat sebelah gambar abang aku. so tinggal syamim sorang gik yg bakal menggalas tugas.

nektok, aku dah berusia 24 tahun, sik sedar aku. tahun depan aku dah menganjak ke 25 tahun. aku sedang menunggu tawaran kerja juak time tok, after beberapa bulan berkhidmat jadi seorang pendidik. hahaha.. aok.. sebagai sorang cikgu. aku berdoa agar tahun depan tok akan jadi lebih baik untuk aku. aku akui, aku seorang manusia yg lemah.. and aku masih memerlukan kwan2 aku untuk hidup.. tanpa sidak, aku rapuh. aku berdoa juak aku akan memperoleh karier yang baru.. aku mok bina hidup aku yg baru nektok.. n mengecapi apa yg aku mok..amin.. hingga kita jumpa agik.. thanks for the memories!


Disember, 2009 rambutku dah pendek..hahah

No comments: