Wednesday, January 27, 2010

Gugurnya seorang pejuang..Al-Fatihah


Arwah Pakcik Jamal dalam kenangan..

salam

aku ingin mengucapkan takziah atas family Pakcik Jamal atas kembalinya beliau ke rahmatullah pada petang marek akibat kemalangan jalan raya di Samarahan. aku petang marek gik ilek2 baca buku dicall hisham dari office inform yg Pakcik Jamal dah meninggal. Innalillah, mcm sik cayak jak aku dgr berita ya. aku terus inform sidak junior taekwondo yg lain. sebak rasa hatiku..

aku kenal ngn Pakcik Jamal tok daripada Hisham, apa aku salu ikut nangga sidak latih taekwondo kat Unimas. aku sik join sbb aku dah 1st dan time aku kat Miri dolok. ya aku suka ikut nangga sidak ajak, kebetulan tahun lepas, aku dijemput jadi facilitator kem taekwondo 2009. Pakcik Jamal ialah ketua jurulatih taekwondo Unimas and merupakan ketua unit keselamatan Unimas. Pakcik Jamal before aku difahamkan bekas ahli tentera yang pernah berkhidmat dalam pelbagai unit, nya pernah berkhidmat di bawah payung PBB kat Bosnia, Siberia, and Somalia (yg aku ingat). Pakcik Jamal seorang yang amat profesional.. dalam kerja, nya memang tegas tapi dalam taekwondo, nya bait gilak2. gurau senda nya sering ada mun ada camping ka, kursus ka... aku pernah ada issue ngn arwah dolok, time ya aku lom kenal gik ngn nya, apa tegal aku kua lewat dari bilit gerakan Kolej Seroja yg kebetulan berada di Kolej perempuan. aku time ya molah backdrop pake dinner masscomm n sik sedar aku, jam dah kol 2am. sekali ku kua alu kenak cekup arwah. mcm2 jak aku madah ngn nya n nya tetap tegas. hehehe..bila dah kenal, ada nya nanyak aku, bukan kau dolok ka yg aku tangkap? pas ya mek duak tetak sama..

call dari Hisham petang marek benar ngejut. pagi tok tek aku, Hisham, Shirley, Cassy, Liyana and Farah pergi majlis pengebumiannya. 1st time aku pergi ke tempat tok. nang dikelilingi pokok kelapa sawit. jarak dari rumahnya ke Unimas 40minit. nang tahan arwah drive sorang2 balit ke rumah. dah la sekda tiang letrik! aku berdoa agar rohnya dicucuri rahmat and ditempatkan di kalangan org2 yang soleh. al-fatihah. tiba2 tanpa ku sedari tadik, air mata aku turut menitis..


on the nak ke rumah


tok on the way nak ke kubur (Rizal duak Din lead the way)


selamat dikebumikan..




1 comment:

bemenwong said...

I knew him since 2002 when i was a TKD fighter who represented Unimas under his coaching. A nice and discipline guy who take his job seriously.

I met and talked to him regarding i wanna continue my training in Unimas a week before the accident. Can't belive what has happened...

En. Jamal, we will remember u always in our heart. May you rest in peace...