Thursday, January 14, 2010

syukur alhamdulillah, mujur bukan batu karang..


salam..

pagi tok tek, aku kenak bisa perut..ku ingat biasa2 ajak.. then ku tahan la..sekali tek tengah hari kin jadi2 jak sakit nya.. so aku ngn abang aku g A&E hospital untuk cek.. dah la ujan lebat.. time kat traffic light st3 sa sia, keta abang aku kenak langgar dari belakang.. sakit punya sakit aku pun turut keluar cek keta.. alu la cuak pemandu yg melanggar keta abang aku tek, nasib sekda pa2.. ter sorry2 jak nya .. ya aku madah nya "drive laju gik boss, kedong hari ujan tok.."alu diam nya..

so bila dah kat hospital.. aku masuk kol mun sik salah aku kol 1.50pm.. ktk org mok tauk kol brapa aku di cek oleh doktor? PUKOL 4PM!! damn... punyalah lamak ku tunggu.. nasib sik severe sakit ku, mun ku tenat tek leh mati kali.. hurmmm..cubalah hospital milik kerajaan tok berubah sikit.. mula2 aku discan, sidak mok nnagga sine aku pun kidney.. then sikpat, dari seorang doktor scan aku alu jadi 4 org..bila dah dpt, nya scan usus aku, ada sikit abnormality sia.. then nya suh aku g amik spesimen urine. dah la time 2 jam nunggu tadik 2 kali ku buang air kecik.. bila dah diuji urine aku, kotor.. ada protein terlebih katanya.. alu nya suh aku g xray. nya suspect aku batu karang.. ne ndak alu bertambah pucat muka aku. so dengan terhincut2 nahan sakit, aku g blit xray.. dah kua result skda pa2 kat area gallbladder aku. cuma ada kembang kat usus.. ya ajak menyebabkan asa sakit.. sykur alhamdulillah, lega benar aku. p doktor madah, mun sakit agik dalam masa 5 hari, mungkin ya batu karang sbb lom nampak benar simptom nya..aku tek bok nak meloncat happy alu sik jadi..haha.. bila makan pil tek aku dibenarkan pulang.. perghh.. 3 jam!!


time pas rgister..sempat gik aku amik gambar..lepas tok hp dipegang abang aku..


naktoklah aku respect ngn handyman hospital..gine nya leh weld skru kat tiang support kosi panjang hospital..nang hebat!


No comments: