Friday, December 18, 2009

salam maal hijrah..

salam semua.
sik sangka ari tokdah masuk tahun baru dalam kalendar islam. alhamdulillah, lepas kenak sakit perut ria.. aku bertambah sihat n aku makan apa yg aku mok makan.. mi kari.. wow..heavy makanan aku aritok..apa pap molah majlis kesyukuran sempena maal hijrah..
nang rami la umah aku time tok..dari pagi keja keras..ngemas umah n prepare barang..keja aku aritok just nge gan lantei luar umah..kat area belakang.. dah tumbuh lumut dah. ya ak berusaha nge gan tadik.. rami juak yg dtg umah tadik. dari ngah siah n ngah jeli, mok jenab, udak bak n udak dyg, eein, sufri, hazwan, dak ngah hasyim, ngah ana, sadiqi, nurul n diba.. aku n family ku..kira penuh juak la umah.. hahaha..sekali tek aku lupak, ari tok ari jemat.. kol 1230 bok turun semayang jemat..hahhaa..
majlis start kol 430pm lepas asar.. pap baca doa. then mek org pun serbu! hahaha.. yala kemuncak nya.. p aku just makan sepinggan mi kari ajak..n aku minum terlalu banyak air sirap.. rugi aku..kekenyangan tam air ajak.. bukan nya makanan.. hahahha..p sikpa.. on diet juak.. aku hope awal muharram tok menjadikan aku lebih tabah n lebih matang dalam menilai hidup.. sungguh, aku nang benar2 bersyukur sbb dikurniakan family yg best.. n aku turut happy sbb aku ada kwan sepertinya.. walaupun mek duak jauh.. nya la pengubat rindu aku.. walaupun aku cuti, nya keja.. aku akan tunggu time nya abis keja. entahla.. aku dpt asa ada connection n chemistry antara aku ngn nya.. is she a sign? aku lamak2 tok berusaha segiat mungkin untuk melupakan kisah lamak.. n tiba2 nya hadir sebagai kenalan yg memahami.. gemini will owes understand gemini.. ya aku pecayak. thanks God.. cause u took her away from me.. but u gave me a new friend.. alhamdulillah..

No comments: