Sunday, December 6, 2009

biggest loser Asia.. ITS TIME TO BULK UP and lose fat..haha

salam..

aku nak cita sikit ngn ktk org ttg dirik aku n obsesi aku. aku nang dari kecik gik minat ngn sukan gusti n bina badan. entahla kenak p aku asa bes mun aku ada badan sebijik mcm sidak2 dalam WWE ya.

aku dilahirkan ngn bentuk badn yg amat kurus. nang kurus benar aku gik kecik dolok. sampe lelah parents aku berbeli vitamin k nambah berat badan. mun ditiup angin nang terbang badan aku kali.

haa..tok aku gik kecik.

aku asa aku darjah 6 aku start jadi chubby. aku non stop makan time ya.. ndak alah2 makan. sampe takut aku. ahahhha..dari skecik2 lidi jadi ekzos sportcar!. aku pindah ke kuching tahun 1996. n aku melanjutkan pelajaran kat sekolah rendah encik buyong (darjah6). oleh sbab aku sekda kwan kat sekolah tok gilak, aku makan ajak2. sampeilah jadi tembam.


jiji, aku, hisham (kat belakang), aku sik ingat, awg azmi and khizari..last day darjah 6

bila masuk tingkatan 1, aku masih lagi chubby. aku masuk tingkatan 1 Jentayu, sama ngn kawan2 aku dari darjah 6 encik buyong. p ada sidak lain masuk MRSM, Kolej apa tek result sidak power..result aku cukup2 makan ajak. so sepanjang life aku di tingkatan 1 and 2 ada perubahan sikit, apa aku dipilih jadi pemain skuad bola sepak sekolah Openg tahun 1998-1999. main posisi pertahanan tengah. aku asa zon tok lah aku ckup fit jadi atlit sekolah, selain jadi pemain bolasepak, aku turut jadi pemain rugby n atlit lempar cakera sekolah.


tok gambar time aku form 1 and 2 aku bertali leher, duak dari kiri..


skuad bolasepak TAHU99.. aku number 3 dari kanan (line tengah2)

zaman jadi ahli sukan nang best.. aku cukup tahan dari segi stamina n berekot. p bila nak PMR, aku buat keputusan tarit dirik dari join apa2 sukan kat sekolah. sbb aku mok focus dalam PMR. ada hikmah nya juak aku sik bersukan agik sbb aku dpt tumpukan perhatian dalam PMR aku. i did a great job in PMR. then masuk tingkatan 4, aku masuk rugby n basketball. p kat Openg sekda basketball lah, aku main ngn sidak luar.


indahnya dunia pas PMR..hahah..aku berambut ala2 TRUNKS Dragon Ball.. wahah


form 4.. time aktif main rubgy and basketball

form 5 tahun 2002 la tahun bermulanya aku berkecimpung dalam bidang angkat berat. aku mula jinak2 kan dirik bermain besi kat gimnasium sekolah n stadium negeri. aku berkenalan ngn beberapa org senior yg arif dalam ilmu angkat berat. aku ikut ajak. apa tek, minat ngn gusti. hahaha.. so aku workout in a daily basis, 3 times a week. penekanan terhadap mass building.


3 hari gik nak SPM. aku yg berbaju singlet..

time lepas spm, aku masuk STPM (2003-2004), apa aku fail paper addmath. sikpa.. sekda rezeki aku nak nyambung kat Matriks. aku time form 6 tok aku nambah berat agik..sekda polah pa2.. hahaha..aku dah sik g gym agik n sik main basketball agik. apa aku cedera tulang belakang tahun tok. so aku sekda polah pa2 jadi menggemoKKkan badan (sengaja ku besarkan huruf K ya.hehe) tapi ujung2 time nak stpm, aku workout balit. hasilnya?


jeng jeng jeng..aku yg cukup slim..hehe

after stpm, aku tunggu result stpm aku kuar. so aku bekeja jadi guru sandaran untuk sekolah rendah.. SK Pulo. time tok aku masih menjaga makan n bersenam secara regular kat gym. bila masuk Unimas (2005) aku berjinak2 balit ngn sukan angkat berat. sukan yg aku minat gilak since kecik. hehe.. aku berkenalan ngn housemate aku bernama Jolly Muller, biak bidayuh dari St Joseph. nya kebetulan atlit sarawak SUKMA dalam acara angkat berat. Jolly berik tunjuk ajar ngn aku dengan baik, sampe aku hampir dapat bentuk badan yg cukup sempurna pernah aku idamkan. (time tok cintaku masih ada..so happy2 laa..haha)


time gik awal2


tahun 2005-2006. time paling aku kenang.. aku masuk Mr Serian. haha..cali2


gik masih aktif (2006)

aku rindu benar ngn zaman2 badan aku gik ok..sik chubby mcm tok.haha..p aku yakin setiap pekara yang berlaku ada hikmahnya. aku lamak2 tok banyak penyakit nyerang.. bait nya darah tinggi n anemia. p aku tetap positif. aku nektok 105kg. dari berat aku 113kg bulan ogos ya tek, aku berjaya nurun berat. alhamdulillah. nektok, aku dah molah plan untuk dirik aku, aku mok capai 95kg buat masa terdekat n mencapai 65kg untuk berat jangka panjang.. insya Allah aku BOLEH!


toklah aku yg recent..haha..chubby gilaa...

untuk persediaan awal aku dah molah dieting plan. apa yg aku harus makan n apa yg harus aku elak makan.. n then aku dah bina sigek jadual bulking up muscle2 aku yg dah kendur tok..haha.. jadual Jolly yg aku mintak darinya. aku ubah sikit sbb aku bukan atlit angkat berat benar2 mcm Jolly so aku ubah sikit.. tahun 2010 aku berazam untuk stay fit and healthy!!


aku pasti aku akan berjaya..

No comments: