Sunday, September 6, 2009

sungkei..

salam..

hehe..hari tok aku bermula dengan bangun seawal kol 7am g amik abang aku balit dari kpg. nya cuti2 sia ngabas nenek. aku ngn dah seminggu2 tok sikda ngandor.. ingat tek nak ngandor pagi tok..duhal sikpat juak..arghh..tension nya nyawa..dah la drive keta jiji pagi tadik..medam ada jak bunyi ekzos nya ya.. p rugged la..laju wak keta nya. sampe kat gobel.. masya allah banyak ada jak barang kirim dak kampung. hehe..ada umbut..besh k polah umbut masak lemak.

sampe jak umah.. tugas umah mula.. macam2 keja dipolah aku pagi n petang ahad tok.. ngareh rumput yg ditebas marek, sapu rumput kat area parit, cuci ruang tamu, bukak langsir and antar meja bulat n kosi lebih kat kpg sobaya k avanza.. then tiba2..mak madah nya mok sungkei luar ptg tok. alulah pap tek suruh aku call hotel2 carik tempat buffet yg berpatutan.. mak ngajak tunang abang aku n nya juak.. aku alu speechless bila mak madah cmya. aku terus carik hotel n at last mek org molah reservation kat Penview Inn. rm22 sepalak. aku mssg nya n nya pun setuju..alhamdulillah. abis keja umah, aku ngn black out abis.. aku msg nya madah aku mok rehat jap..skali bangun, cek2 aku tido dari kol 1 sampe 5pm!
hurmm..semuanya berjalan ngn lancar..menu set buffet nya pun fantastic.. suka aku sbb ada grilled lamb.. perghhh..p sik pat makan banyak gilak..penin palak ku lak.heheh..masing2 makan sama banyak..hohoh.. mak happy.. syukur alhamdulilah. keluarga aku ngn gila2 lah..

Syamim n Shamini..lepas sungkei.


tok time b4 sungkei..masing2 lapar..hehe


happy family..

my lovely parents.. Hajah Norkiah and Haji Hamsawi (kenyang time tok)

No comments: