Monday, September 14, 2009

dunia ku sendiri

salam..

aku turun keja dengan mata merah and kembang. aku sik dapat tido nyenyak malam tadik. aku ngn sikpat tido. dengan mata aku merah n berangat, aku susah mok lelap walaupun ekon ngam2 kat atas aku. aku dah baca something yang mengganggu jiwa aku. i feel very2 disturbed.. jiwa aku kosong aritok.. mun ari2 biasa, b4 tok, tauk ada sms ceria yg aku dpt dari nya. aku mengharapkan semua tok berlalu dengan cepat. dunia aku b4 tok jauh berbeza ngn dunia aku nektok. aku ingin gilak jadi nakal2 mcmdolok..sik fikir panjang.. aku tauk time ya aku umur gik mudak, gik study, kekangan kerja sekda p hidup aku time ya happy go lucky..time tok semuanya berubah..aku dah mula fikir ttg berkeluarga, ttg family ku.. ttg gerek aku especially kesihatan n kegembiraan nya. aku sikpat mok fikir enjoy2 agik mcm dolok. aku syukur gilak2 tuhan dah bukak pintu hatiku untuk berubah dari melakukan semua ya agik.

tadik time aku keluar.. aku nak g kedai frame, k aku gantung gambar konvo aku. bila aku sampe kat simpang satok (jalan belakang) aku turn ke kanan and tiba2 aku berlanggar ngn sigek motosikal. demi Allah aku ngn sik sedar sine pakcik ngn anak keciknya leh ada kat simpang ya juak. motosikal pakcik ya rebah n anak nya pelantin ke depan. aku terus brek n keluar. ya Allah aku nangga anak nya bedarah2. semua org anok aku temasuk keta nok behenti depan aku. "KAU BUTAK KA SIK NANGGA ORG TUA YA?" "ORG LAIN POSA JUAK DPT DRIVE SLOW2" pedas tinga aku dgr..p demi Allah, aku sik sedar and aku sik laju juak.. sapa dpt drive laju time kat satok jalan belakang ya? aku mintak maaf ngn pakcik ya n anaknya, nasib pakcik ya mok maafkan aku n nya ngakuk juak, nya laju n nya sik nampak aku. p ofkos aku yg salah la sbb aku sik brek dolok b4 kua simpang. aku hulur rm100 ngn pakcik ya k kos perubatan asalkan nama aku sik nait ke balai polis. pas bersalam aku terus balit..dengan hati tekejut..bergegar2..aku drive keta pulang.. ada skress sikit.. ngam2 kat tmpat skress pas langgar kelisa dolok.. aku pokai.. ya kesimpulan pengajaran cita aku ptg tok..

No comments: