Sunday, August 2, 2009

senin

assalamualaikum

hari isnin.. mula segala hari.. n semestinya aku rasa malas nak mulakan hari tok. mun mok diikut tek, aku mok stay bersenang lenang atas katil p apakan daya, mun sik angkat..aku pasti dibomb ala2 jepun oleh mak. aku ada keja juak aritok..pertama skali pegi pasa beli sayur2 pesan oleh mak then aku g cuci keta kelisa abng aku sbb nya ada keja kat court. lastly aku pegi ke Kforce, anak syarikat Unitar. sidak nunggah aku untuk clarify ttg keja aku kelak. jadi part time lecturer, setiap ari sabtu. Rm80 sejam. p masalahnya, bayar gaji sidak ada lambat sikit. nak ya bingung ku gilak..mun dah nak raya lak gine aku mok shopping? adakah mcm tahun lepas?? aku sik shopping apa2? aaaahhh..tidak..

tengah hari tok tek aku masak simple2 ajak k umah. cun juak cina dari Elken Service dtg service water purifying sistem. sepatutnya aku nangga nya molah keja p aku gik leka masak. haha..sapa suruh nya dtg time2 tengah hari nak? nya leka ngato aku leka makan..tedah..sian cina ya.. ari tok nang panas eh..eran aku.. jerebu kat lua umah kin jadi2. bila ndak gik ka jerebu tok nak abis. aku pas baca berita harian tek, kat kuching bok sorang mati tegal H1N1. ibu mudak lepas beranak anaknya. sian aie.. tok menjadikan kes H1N1 sebanyak 7 kes kat swk n bok sigek kematian. ya Allah, teruk benar virus ya. bok la ku asa, cmtok upanya bila virus sik terkawal. aku imagine tek mcm cita zombie.. p bezanya, manusia sik jadi zombie.. nya terus mati.

No comments: