Monday, August 10, 2009

a day of hope..

1st time ngajar biak form 5..time tok aku gik baca syllabus..


assalamualaikum..

ari tok bermula dengan baik. aku memulakan pagi tok dengan debaran. kan pa, aku turun interview jadi guru gantian kat sekolah lamak aku, Openg. setibanya aku kat sekolah, aku terus ngagak opis. sia aku nunggu PK1 cikgu Rosli Sahmat sbb nya yg aturkan interview ya. so, tunggu punya tunggu lom juak nya dtg, alu la cikgu Jamli Bujang ngagak aku n nanyak "aie richie, pa polah awak sitok?". so aku explain ngn nya tujuan aku dtg.

bila cikgu Rosli dah datang, mcm2 jak difikir ku. antaranya mesti org yang ditunggah interview hebat2. tunggu juak aku, just aku ajak datang. so bila pengetua nunggah, aku masuk terus dalam opis. nya nanyak aku mcam2 jak soalan. nervous juak la asanya. last2 tanyak punya tanyak, soal punya soal trus nya nunggah cikgu Rosli n madah, cikgu amik ajak biak tok..terus mula kerja pagi tok. aku alu kede. n insan yang paling ku cintai adalah org petama yang tauk berita gembira tok..pas madah terimak kaseh, aku ngn cikgu Rosli fotostet jadual waktu cikgu yang ku ganti. wahh.. aku ngajar 5 kelas, 5ST, 5D, 5BV, 6RC n 6RD. and aku ngajar bahasa melayu. ya Allah, ya juak rupa spm ku BM dpt 5C..hahaha..sembat ajak..ya satu cbaran.

pagi tadik aku masuk kelas 5D. ngn cbaran yang amat tinggi.. aku trpaksa molah muka gaok (haha..sak kedak pusak) depan sidak. mula2 sidak ok2, p dengar kata juak.. aku terus terang madah sidak.. i tolong u, u tolong i.. abis cita..simple jak. ingat tek aku kaka ngn sidak, duhal2 last2, aku yg kenak loyar oleh sidak..ngn leh tahan sidak tok kata atiku. pas kelas ya aku terus chow ke kantin.

No comments: