Friday, August 28, 2009

fantasi bertemu realiti..


salam..

alhamdulilah, tok dah hari ke 8 kita posa. and aku masih lagi dapat berposa penuh. walaupun cuaca agak pelik time tok, pagi panas nak mati leput..tiba2 ptg ujan n malam ari berangin. dah beberapa kali cuaca cmtok berulang. ada yg bes ada yg sik ttg cuaca mcmtok. paling best, sekda benda lainlah..tido dalam keadaan bes..sebab ujan n SEJOKK..haha..

aku diserang asa takut sbb bila aku mandik, rambut ku start agik gugur. aku bimbang, sakit lamak ku dtg balit. actually badan aku tok dari luar jak nampak kuat p sebenarnya aku amat rapuh. aku ada pneumonia, or radang paru2. sejenis penyakit yg ku hidap since aku berumur 4 tahun sampe nektok. aku masih ingat betapa seksanya aku menahan batok bedarah time gik sekolah rendah. time ya pap n mak busy2 molah persiapan birthday aku ke 4. sekecik umur k 4 tahun aku dah mampu ingat memori2 indah n memori2 pahit dalam hidup. mujurlah radang paru2 sik berapa ketara until hari isnin lepas, aku kenak serang balit. complete ngn asma, demam and batuk. kenak aku yg harus kenak? kdg2 aku mempersoalkan kenak aku sikdpt hidup yg selesa dari segi kesihatan? ya Allah, aku sik patut mempersoalkannya. biarlah apa yg berlaku ngn aku. nektok aku dah 24 tahun. aku mok nangga hidupku berjalan terus sampe lah nya datang pada satu tahap bila jantung aku berhenti berdegup.

aku dari kecik ngn dilahirkan sebagai seorang yang amat keras ati, degil n mudah merajuk. dats y arwah nenek ku nunggah aku Dennis The Menace. aku nakal gilak time kecik. nunok reban ayam nenek, mecah telur, merusak washing machine n macam2 gik aktiviti yang aku sering polah time ya. aa..sigek sikpat ku lupak, aku kah mercun macis dalam mulut katak then biarkannya berenang.. and then..PPOOOOPPPP... ya sik perlu aku explain gik lah. nakal ku berkurang bila aku dah masuk darjah 4 and 5 cmya. jadi budak baek indah. hahaha.. p senakal2 aku, aku dapat maintain tempat top 3 dalam kelas. tiap2 tahun mak n pap kenak tnggah hadir dalam majlis penyampaian hadiah ujian akhir tahun kat SK Anchi, Miri. bes.. ngn juak bes. p yg sik bes nya, hadiah tetap juak sama..buku latihan, pensel case, pemadam, pensel, blok lukisan and watercolour. sik berubah2. hahaha..p apa leh buat nak? hadiah..amik ajak.