Monday, August 3, 2009

Buku..buku..buku..

toklah buku paling aku syg..


segelintir buku yg sedang ku abisku bulan tok..

alhmdulillah..kenyang pas makan..

hari tok ngn panas.. asa nak tebabak jak kulit palak bejalan dari keta ke supermall tek. angol ku..kotan panas gilak miss2 gik nak terusuk depan kedai gunting rambut..cehsss...

aku g beli haha..barang2 mak. n sedikit sayur. aku nang pantang nemu sayur.. mesti ku beli and aku masak. aku pun jadual aritok mcm biasa.. neman mak g pasar. n aku sempat singgah ke DBP tadik, aku nang dari dolok carik buku tok, Salah Asuhan karya Abdol Moes and Korban Kasih karya Fatimah Saidin. aku lost duak2 buku tok time aku masuk Unimas dolok. ngn aku syg ngn duak2 buku tok sbb jalan citanya benar2 kaw2.. aku ngn suka maca. sik tauk pahal. sik sah mun dlam toilet umah aku mengambo jak buku2. buku Salah Asuhan tok tentang seorang remaja melayu yang jatuh cinta ngn gadis belanda. nya mula2 seorang melayu yg taat ngn suruhan agama, taat pada perintah mak nya. p since nya kua dari Universiti, nya jumpa dengan gadis berbangsa Belanda ya tek. lamak2 sidak duak berkawan sehinggalah goyah iman lelaki ya tek sampelah nya nekad nak jadi org belanda. akhirnya sidak duak kawen dan semuanya musnah. bini nya sakit alu mati n nya pun bersedih lalu sakit2 then gol juak. mak nya sempat mengampun dosa lelaki ya tek. sigek gik buku, Korban Kasih cita pasal sebuah keluarga 5 adik beradik. kakak, abang ngah, jalil, jamil and Imah. buku tok aku beli time aku form 6. nya cita pasal jamil yang disisihkan mak nya yg melebihkan jalil selepas kematian bapaknya. sampelah nya dihalau mak dari umah. bila one day, jamil return balit ke umah ngembak datuknya, iaitu bapak kepada mak nya. maknya lari dari umah bila kawen ngn bapak sidak. so in the end, semua bersatu balit. and aku teramat happy aku dah dpt balit buku ya.

yeay..nya dah balit..rinduku ngnnyaaa....