Tuesday, August 25, 2009

5th day

syukur alhamdulillah,

aku dah mula dapat bernafas ngn lancar. mun malam tadik dada ku asa smpit ajak. sik tauk pahal.. mun madah asma, sekda bunyi pun.its just asa sendat time bernafas. then suhu badanku nait n batuk2..ngn sah aku demam.

kol 715 aku g hospital diembak pap. terus ke Unit A&E. aku masuk yellow zone, bahagian asma. lamak ada jak ku tunggu doktor melayan aku. dada dah kin sakit. sampelah ada sorang MO ngagak aku, ada sakit dada? bongok!! aaa..ya la jawapan aku mula2.. dah aku kat area ya abis ya apa gik asa aku? asa bes?

bila abis nebulizer, aku disuruh gurin atas katel kat observation ward. nya monitor darah n blood pressure aku.. tinggi juak la.. n sigek gik hal aneh.. degupan jantung aku jadi telalu laju sehingga ada 3 org doktor berkerumun ngagak aku. sidak mcm2 jak nanyak aku.. "are u a smoker?" "do you take drugs?" (DAMN MANN...) "have you ever tried something else?"

dats it..sik tahan ku. asa mok ku tarit palak doktor ya n ku polah DDT kat atas simen. nya terus berik aku ubat entah apa yg nya kah kat lengan aku. degupan aku masih 256 bpm.. org biasa 104bpm ajak.. ya la aku eran..apa yg aku fikir?? hurmm..adalah ya.

aku pulang lepas suma observation clear and dada aku pun start ok. amik ubat kat klinik pakar then aku drive balit. malam tadik nyawa aku asa mok melayang jak tam ubat ya.

No comments: