Tuesday, September 21, 2010

usah ditanya kenapa..

salam..

kompom. aku berangkat ke kabong esok, kol 8am.. boss ku dah confirm tek. haha lega hati aku n a bit aku asa bimbang juak.. pulus aku time tok.. ahaha.. kepokaian. ne ndak, time raya nang banyak la ak berbelanja.. p sik pa juak nak.. demi nak ngacak umah. aku asa sangat happy sbb dpt nyuruh mak aku senyum lebar ngn prubahan kat umah. mun pap dah ngeluar belanja k renovation, so abang andy and aku gik bertanggungjawab mengacak hiasan2 rumah n kelengkapan raya. hah.. sekali mok aku duak abang berpadu tenaga beli set tv baru, almari tv, kosi raya.. ahaha..dan kesannya? aku mengalami krisis kewangan yang sangat dahsyat.. p sikpa.. demi bonda tersayang..

hari tok tek, aku banyak molah keja2 office. n call SAO (state admin officer) untuk area kabong, maludam n simunjan. nanyak ttg perjalanan mekorg ke sia esok. so esok mekorg berangkat ke kabong dolok. then ke maludam lastly bok simunjan. however, on 28th kelak, bok aku duak boss berangkat ke lingga.

hari demi hari berlalu. kenak kadang2 aku asa sunyik gilak? even though aku sepatutnya rasa happy atas pencapaian aku nektok, tapi aku masih rasa sunyik.. why? n aritok tek aku dikejutkan ngn mssg kat facebook aku. n sama sekali aku sik sangka nya duhal. aku sik kisah nya nak baca blog aku. ya diary aku n aku suka luahkan apa2 yg aku asa dalam nya.

n yes aku dah cuba sedaya upaya untuk hidup tanpa memikirkan ttng nya p aku sikpat. aku tauk, aku sikpat lupaknya tapi aku AKAN belajar. bukan senang mok melupak org yg disayang. aku asa aku sik patut baca mssg ya sbb hati aku tiba2 asa sik senang. n aku sik suka perasaan mcmtok. n yes, gine2 pun sikkan ada apa2 perubahan pun n resolusi untuk pekara tok. no right and no wrong. tapi indeed yang paling sakitnya is aku.. its not easy to be a guy who keeps on waiting and hoping for the best he can get in is life. mistake aku cuma jatuh cinta dengan nya n berharap semuanya berjalan lancar tapi sik sangka langit yg cerah sikkan hujan



lagu yg best describe aku time tok.. La Intrusa, "Outsider"

aku lebih suka mun aku dpt melupak semua tok n terus hidup mcm aku dolok2. nang hebat juak kesan aku berkenalan ngn nya sbb somehow nya dpt curi hati aku even time ya dalam masa berguro ka apa. tapi bila ku kenang2 balit, lepas raya tok tek.. and tambah gik lepas ku baca msgs nya kat facebook.. nang sedih n kecewa hati aku.. mun aku dpt putar masa.. SIK KU BUKAK mssg ya n biarkan ajak. p aku dah baca n aku sangat kecewa.. mun boleh i dont want to know the reasons. let it be in that way. but heck, ive read it. dengan memikirkan membuat mcmtok akan membuatkan aku happy? sik jawapan nya. and i never will. its hard now n its become complicated. mungkin ya sebab Tuhan jadikan lelaki n wanita berbeza sifat n pemikiran. ompuan tend to think its simple to settle things their own way. p bukan aku. mun org rasa sidak kuat untuk meneruskan cara sidak dimpun ya sidak..bukan aku.

aku asa maybe benar kata2 nenek cinaku dolok, tahun 85 sikkan bertahan ngn tahun 86.. 86 tok api yg akan bakar kayu (85) and tiger (86) akan makan ox (85). sejauh ne benar benda tok, aku mula2 malas mok fikir sbb TAHYOL! n kepercayaan org cina. tapi last2 bila ku review balit.. dari tahun 2003, gurls yg aku kenal and aku rapat lahir 1986. aku malas mok cayak tapi dah jadi hakikat hidupku cmya. bukan susah mok molah aku senyum tapi segelintir jak dpt nyuruh aku senyum secara ikhlas. sbb org lain sikkan tauk apa yg aku hadapi dalam masa 7 tahun tok.. perit getir aku dalam lalui apa org gelar asam garam begerek. it is as SUCK as hell. org mungkin nangga aku happy di luar tapi SAPA TAUK dalam hati aku cmne. and aku paling sik suka org molah assumptions ttg life aku.

aku sik tauk apa yg perlu aku polah time tok. berdiam dirik cmtok akan jadi peneman aku. nang takdir aku hanya jadi lelaki yg hanya menunggu sampe aku mati.. aku mok ucap terimak kaseh juak sbb doakan aku berjumpa ngn org yg akan menyayangi aku. nektok aku dah ada keja tetap, ada kemudahan yg membantu aku hidup ngn lebih baik. aku tetap richie, aku tetap sutiadi, tapi bukan richie or sutiadi yang dolok. aku perlu berubah.. maybe aku terlampau bait ngn org.. tiba masa aku berubah. n i know this is the time.. right time to implement it.

jauh ada jak aku ngereco.. aku chow lok.. and sesungguhnya.. mood aku HILANG.


1 comment:

Mine Always said...

Hai there...this is a nice blog...i like yopur content and hope you have to visit my page back ....wait you soon!
^_^