Thursday, September 16, 2010

salam...

selamat pagi semua.. apa kaba ktk org tek..tang laju jak aku blog aritok..maka last blog ya ari marek..ekekek..entahla.. rasa boring yang teramat sangat la kat umah. marek kira raya ke 6 n mek org nyerang umah dyna, fariz, ein n sukran p sukran sik jadi sbb nya madah nya dah ngantok. so cancel. mek org nyerang umah kak hadiah, ustaz kassim n bg jamaludin kat area tmn puteri.

aku pagi marek pegi bejarah umah nek ibi kat kpg sindang samarahan. nya adik bongsu datuk mahiden aku, iaitu bapak kepada mak aku. nang rami la bala mek org marek. keta myvi kak cucu, keta viva bang boy, keta kancil pakma, keta getz usu naimah, keta avanza mekorg n keta kelisa abang aku. hahaha.. nang serang abis2 san la...

kat umah nek usu ibi, mek org sik melepaskan peluang untuk makan kuih jala yg nyaman gilak2.. nek ibi nang expert molah kuih jala tok. krap krop jak ku makan. lepas g umah nek ibi, mek org singgah umah anak nek ibi, wa ijam n su jol.

the best part.. nyerang umah fariz.. ahaha..sik sangka rupa2nya lubok sidak GEMMIEZ duhal rumah fariz tahun tok.. ne ndak, kan main rami gik sidak gemmiez dtg open house umahnya. aku, sapik, dyna, wee, kamaliah, deborah, debra, ein, sukran, nana, emel, ain, amad, ela, kawan ela (aku lupak namanya), munee.. nang kamboh jak umah fariz. hehe..he cooked spaghetti for us and that was really nice. superb taste! sebelum ke umah fariz ya mek org nyerang umah dyna lok. kat umah dyna ngidang ayam masak merah resipi special dari Dalat. resipi turun temurun family dyna and i must say, its really nice! p ngenang umah fariz tek ya ku makan sikit. lak kin bentat badanku lak..hahaha..


bila Hulk jumpa ngn Thor! my best buddy, Fariz Arif


haha..rami sik?


aku duak deb cuba ngetest power yang dituntut kat hutan sulawesi barat..

lepas beraya umah fariz, mek org mecut gi umah kak mas kat muara tebas nun.. semata2 nak merasa kek cheese nya molah. nang benar, nyaman ada jak kek cheese yg nya molah ya. ada 3 jenis gik ya.. nama kek ya ndak la aku tauk, yg aku tauk makan ajak. n umah nya pun ada open house. ne ndak asa nak pecah jak perut. heheh..duhal family kak mas kenal ngn family aku. lalu la bercita pjg ngn mak n bapak nya ttg nenek sebelah mak. n kebetulan ein tek, anak buah kak mas. ahhahha..keciknya dunia!

lom madak abis gik seksaan perut tok.. pas umah kak mas, mek org terus g umah ein, kat sia juak. then on the way ke umah sukran. p sukran madah nya dah ngantok so paksala ngantar nya balit kat perumahan demak nun. linda duak justin sik jadi join g umah kak diah kat tman puteri n nya duak pun balit. so tinggal aku, dyna wee and sapik. mek org teruskan perjalanan mek org ke umah kak diah. kat area taman puteri and again, mek org ngentam agik, nasik tomato, kari daging, nasik beriani and manok pansoh! my God! kenyang gila babi aku time ya. lepas g umah kak diah, mekorg singgah kat umah ustaz kassim. ngam2 berjiran ngn kak diah. nang nyaman2 jak k kunyap2 kat umah ustaz especially wantan nok ada seaweed dalam nya. cun juak tek time mek org nak balit, bang rajes n familynya jengok. lalula bersalam balit.. ehehe p sik berkesempatanla berkunjung ke umah nya. so lastly mek org g umah bang jamaludin A.K.A artis SeDidik SEDC. ehehhe.. boh marah bang jamal.. lek la.. ehehe..umah nya pun area taman puteri juak, p berlainan lorong. kat umah bg jamal aku dah sikpat sumbat agik.. dah nak pecah jak perut aku. dalam perjalanan pulang, berlaku lah kemalangan jalan raya area jalan taman desa guru. jem gila babi juak time ya.. yg sempat ku nangga motosikal terperok kat debah pajero. mati ka idup org ya ndak la aku tauk.. perghhhh!

raya tok kira ok juak la. aritok tek aku nang mula keja. alu kenak suruh molah 5S... isk2.. asa mcm kenak panggang jak molah keja sisihan file kat dalam stor. aku, sapik n bang jamel jak bekerja keras aritok tek n last2 tinggal aku duak sapik jak molah keja sbb bg jamel disuruh pegi bank ngebank in cek.

aku sikit sebanyak kecik ati ngn segelintir kawan2 sama kelas ngn aku 5sc1 dolok. kan apa, ne nak molah mun aku sikdpt join program yg sidak polah time b4 raya n bejalan raya. 1st, sidak anjur majlis sungkei sama2 pada masa yg sama aku amik adik aku kat epot n sungkei kat luar ngn family. n sidak bejalan raya hari raya ke 3 and aku time balit kpg belah mak aku kat kpg beradek. and paling aku sedih, sidak madah aku sik ajak sidak pegi open house aku. MAKA UDAH KU PADAH N INFORM DALAM FB.. umah aku open house raya ke 2.. aku ne dpt mssg sorang2 dalam fb..dahla rami.. n then bila aku berbunyi sikit dalam fb, aku digelar abu2.. sikpat harap..sikpat cayak.. what the heck guys? sidak kelas 5sc2 and 5sc3 gik sanggup amik aku join team sidak nya jalan beraya.. and aku happy ngn sidak.. apa jadi ngn kelas aku dimpun? tegal aku sikpat join ktk org kah?? sik faham ku..


sidak 5sc3 ; Bai Onn, aku, Fad, Sarel, Hisamudin, Shahrolhisam, Juwaher, Nora
(Dauz 5sc2 amik gambar)


time kat McD kol 11pm.. ekspedisi mencari GCB..(gagal juak..)

at last, aku baca msg2 darinya malam tadik. n nya sikpat melupakan ex nya juak. nasihat aku ngn nya, mun dpt, selamatkanlah hubungan ktkorg balit. mun dah syg, jgn sia2kan syg ya n jgn sekati2 jak mutus hubungan. bukan senang mok jumpa teman yg dpt maham jiwa. aku? aku asa bukan masa n bukan jodoh aku ngn nya. and aku sedih ngenang nasibku dimpun, kenak aku selalu jadi mangsa tengah2? why? aku hanya jadi org yg menunggu org yg belum pasti. hurmmm.. maybe benar, tuhan berik aku jawatan tetap kat SeDidik SEDC tapi nya tarit org yg ku sayang. ada timbal balik n maybe ada hikmah yg aku sik nampak. aku lelaki yg sangat mudah merasa kecik ati n sensitive.. yes thats me. aku sik suka org kaka nyentuh hati aku n suka memperkecilkan aku. bukan sbb badan aku besar (hahahhaa..ehh..siyes2!) n ya adalah hakikat.. mudahan dengan izin Nya, aku akan berjumpa ngn seseorang ujung tahun tok.. n damn.. i have gained weight! perlu g gym balit tok..cehhh.. jumpa gik! ciao!

No comments: