Monday, October 18, 2010

kembalikan semangatku..kembalikan ketenanganku.

salam..

ku harapkan sinar isnin boleh menyuruh aku senyum.. p aku hairan, kenak aku marek nang asa lost... sik pernah aku asa lost glak cmya. semua kerja aku sik betul. hurm.. mengetahui akan sesuatu menjadikan hidup aku gelap sikit ari marek.. Tuhan Maha Adil.. nya belum gik berik aku keselesaan hidup buat masa tok n diberiknya aku dugaan demi dugaan sik putus2 untuk aku. aku redha ajak apa jenis dugaan yg nya berik. kewangan aku rapuh, kesihatan aku makin runcing, nya menjauh dariku, Ya Allah, aku mohon Kau kurangkan sikit dugaan Kau ya Allah.. aku takut aku sik mampu tanggung semua tok sorang2.. aku tauk, lamak2 tok aku melupakan Kau ya Allah. aku sedar, aku banyak melakukan kesilapan demi kesilapan atas dosa2 aku yang lalu. aku hope aku sik terlambat memohon keampunan dari Kau ya Allah.

dada aku sakit gik sebelah kiri n lutut aku sikpat bergerak gilak. menyukarkan aku untuk bersolat tapi ya langsung sik mematahkan aku untuk menunaikan kewajipanku terhadapNya. perut ku dah mula molah hal agik, aku sik patut makan makanan2 keras n aku mula berak darah agik. masya Allah, apa dah jadi ngn aku?? dolok2 tme aku gik sihat, aku tinggalkan solat.. buat2 bodo jak n now im sure, i learned from those mistakes. time sihat2 aku sik gunakan sepenuhnya untuk beribadah padaNya. mujur pada usia aku masih 25 tahun tok, n secara khususnya, knektok, aku menyedari kesilapan aku n aku bersedia untuk menebus semua kesilapan ya. aku bukanlah muslim yang baik tapi aku akan berusaha ke arah ya.

dolok time begerek, aku selalu juak melupakan solat. aku lebih mementingkan nya dari Tuhan aku dimpun.. ya Allah, lemah nya jiwa aku time ya. aku hanyut dengan semua2 perkara yang melalaikan aku. aku bersyukur kali tok, aku dibukakan mata pada saat aku benar2 memerlukan bimbingan time tok. syukur gilak2..

aku tinggal aku.. kadang2 aku mencari apa ertinya hidup aku mcmtok. mesti ada hikmah yg Nya mok aku faham n carik. aku ingin mengecapi kebahagiaan yang pernah aku alami dolok.. aku asa bertuah sbb family aku sentiasa menyokong dan kawan2 yg sentiasa bersama aku baitnya aku down or aku happy. aku hanya terfikir ttg nya time tok.. ok kah nya.. dah makan kah nya.. mcm2 jak tepacul dalam otak aku ttg nya.. tapi aku sedar, aku hanya bertepuk sebelah tangan. aku tauk sesuatu berlaku tanpa pengetahuan aku tapi apa aku boleh buat kan? aku just dpt berdoa agar nya sentiasa bahagia.

aku, berusia 25 tahun tahun tok, satu umur yg aku sik pernah sangka aku akan berada pada tahap umur tok. mcm ari marek jak aku abis study. aku bukan nembiak agik. aku bukan bergelar pelajar Universiti agik. aku dah jadi pekerja. aku dah bergelar staf. tanggungjawab aku dah bertambah. dolok aku hanya makan free jak kat umah. nektok aku dah pande bayar kereta, bayar bil2 umah n beli barangan umah. this is how i see my self in the next 5 years. and yes, i need a companion. the one who could be the mother of my children. mudahan aku dipertemukan dengan seseorang yang bersih jiwa raganya, cantik wajah and budi pekertinya.. apa yg penting, nya menerima aku seadanya.. susah mok cari ciri2 ya nektok.. udah ku jumpa p yalah, jauh..

aku asa aku stop lok buat masa tok, nak prepare k g meeting gik lok.. aku asa selesa sbb di dalam blog lah aku luahkan segala yg terbuku dalam hati aku.. n aku sik suka cita ngn pap or mak masalah aku, sbb aku sik mok sidak bimbang ngn aku. apa yg pasti, aku sudah kembali ke pangkal yang sepatutnya, kembali pada yg Maha Esa.. cinta bonus untuk aku..

"Jangan sekali-kali kehidupan dunia memperdayakanmu, dan jangan pula iblis dan syaitan memperdayakan dalam ketaatanmu terhadap Allah"








No comments: