Monday, October 11, 2010

bukan2 jak keja..

salam.

hello there.. haha hari selasa yang sangat cerah. sampe jak aku kat office, aku lalu disuruh attend meeting ngn pegawai residen encik liew jiu ming. berkaitan dengan event seDidik dan kementerian perdagangan dalam negeri, koperasi dan kepenggunaan (kpdnkk) yang sangat sukar untuk aku sebut akronimnya..

so aku rush ke pejabat residen kuching utk urusan ya tek. appointment pukul 9am tapi aku dah turun seawal 830am.. aku sik suka lambat bah.. tapi dalam perjalanan ke sia, jeraya NANG JEM GILA! aku terlupak sabtu tok ada sambutan birthday TYT. jalan nuju ke padang merdeka semua kenak tutup.. i have to turn back dari smb st mary n pake jalan chong lin, n terus direct ke dewan suarah, lalu ke satok.. kat satok bok aku pake jalan hopoh.. sekali tek aku sampe pejabat residen pukul 920am.. perghh..i was 20mins late!

encik liew nang ramah orgnya... senang mok bekerja sama dengan nya.. temasuk SAO hairol yang sangat murah hati dengan bantuan nya.. nya sediakn semua senarai ketua kampung n penghulu2 area N.4 pantai damai. so memudahkan kerja aku sebenarnya. sabtu tok, kpdnkk molah seminar kepenggunaan untuk penduduk2 kawasan n.4 pantai damai (kawasan santubong n kpg buntal) dalam majlis ya, YB kawasan ya (Dr Abd Rahman) akan nyerah sumbangan berupa komputer ngn sedidik, total 6 igek untuk kegunaan tadika2 area ya.

settle semua urusan kat pejabat residen, aku bergegas balit ke office and aku sekali lagik diinform oleh sidak CC untuk pergi attend meeting ngn penghulu n ketua kampung kpg buntal di kpg buntal. haha.. senyum2 jak aku, bukan main jauh ya. pagi tadik aku ke pejabat residen k keta n ptg tok tek aku pegi kpg buntal pake keta office (splash a.k.a ford ranger). seperti biasa, athen jadi driver aku. haha..meeting kol 2 n kol 1pm aku dah disuruh pergi sia.. (dengan nasik campur masih gik kat dalam plastik aku tapau tadik) so aku amik masa 5 minit jak untuk habiskan nasik ya sampe tersedak. ahhaha.. astargfirullahalazim..

athen nang driver yg sangat baik..hahah..slow2 nya driving ke buntal tadik.. apa dalam keta mekduak becita ttg bas eksiden kat semenanjung ya. sampe kat sedidik buntal, jam bok kol 1.30pm.. aku tunggu sidak dtg..(penghulu and ketua kampung) bila sidak dah dtg..meeting pun berlaku.. haha.. settle semua hal2 pengurusan dewan, kerusi meja, p.a system nya.. everything lah.. kelak ada gotong royong hari jumaat petang kelak. bersama2 warga masyarakt kpg buntal.

nyata aritok sangat sibuk untuk aku.. alhamdulillah another day had passed.. esok aku n boss akan attend meeting ngn GM sedc, kat menara sedc.. mudahan hari2ku esok dan mendatang sentiasa dirahmatiNya.. amin..




No comments: