Sunday, August 10, 2008

battle of the band pesta konvo Unimas 2008

band yang bawa lagu MCR (i dont love you)



band yang bawa lagu justin timberlake (like i love you) budak FK nih!



fuh!! memang hebat..menang power..memang mengancam..memang segala memanglah! aku memang tak senang duduk bila melihat persembahan kumpulan2 yang berentap termasuk kumpulan aku..tak senang duduk punya! biarpun pada permulaan battle of the band dimulakan oleh band yang entah apa2, mujurlah semangat ROCK yang hampir malap tiba2 memuncak apabila band budak2 fakulti sains dan teknologi sumber (fsts) mempersembahkan lagu mereka.


panas memang panas..tak ada angin semilir menemani penonton. aku dah naik 7 gelas kecil vico (penaja utama battle of the band) aku bedal. tapi masih juga diruntun kehausan. band kawan2 aku oklah juga just ada sikit minor mistake (ala..band budak2) tapi aku tetap enjoy dengar.

antara band2 yang power malam tu aku rasa enigma, trio yang bawa lagu farhana pun cukup best (abang otai) dan kumpulan budak fakulti kejuruteraan (biar betul??). kumpulan enigma kalau tak silap aku mereka bawa lagu nakal dan entah satu lagi aku tak sure sangat tapi mereka rock gila! siap bawa trumpet dan saxophone lagi. kumpulan trio yang dianggotai oleh abang2 otai yang bawa lagu farhana aku rasa the best laa.. kau bayangkan..time nada lagu tinggi dia selamba je. siap senyum lagi tu.

kehadiran band2 lain memeriahkan suasana malam battle of the band kali ini. ada band yg bawa lagu my chemical romance (i dont love you), tidak ketinggalan lagu2 indies mcm aku skandal dan lain2. band2 lain yg bawa lagu inggeris pun ok gak cuma aku tak tahu title lagu tu. satu aku hairan lah sikit, ada band tu menyanyi ke meneriak? kalau ikut mcm chester linkin park tu, ada la sikit2 tapi membingitkan telinga je. by the way its still rock!

hurmm.. aku hope time aku konvo sem depan sambutan battle of the band akan jadi semeriah tahun ni (insya Allah). walaupun kumpulan yang kami sokong tak menang, tapi aku tetap enjoy! ROCKSSSS!!

No comments: