Wednesday, April 6, 2011

Sejiwa Senada Taman Sukma

assalamualaikum semua..

haha..sorry aku terlambat ngepost utk daily dose blog aku.. ehehe..

sejiwa senada kat taman sukma adalah program yang terakhir dianjurkan oleh kerajaan negeri sarawak khas untuk election kalitok.. kenak nya mileh taman sukma, ya aku sik tauklah.. sidak DBKU organize sitok..sbb mggu lepas tek, MBKS yg anjur. so seperti biasa SeDidik terlibat gik.. and mcm biasalah, mekorg di unit komunikasi korporat and marketing berganding bahu (ceyyy) dalam memastikan booth mek org sentiasa ramai pengunjung..

hee..sik sangka juak nya pun terlibat sama ngn booth sidak nya.. kebetulan booth nya berada di depan area booth mek org juak..sik jaoh.. aduhai.. penat2 pun bila nangga nya, terus hilang (hahah) kan apa.. at least ada something yg boleh drive kita untuk terus bertahan bertugas walaupun kat booth ya kadang2 kalah panas microwave..


kak shidah n ejah bertungkus lumus menjual produk buku aktiviti..syabas!


sesi perasmian sejiwa senada taman sukma..biasalah, shot tok aku amik jaoh2..(kenak halang polis)


aik..boss aku ada juak..hehhe..YB Datuk Talib berada di belakang..nice shot tok..hehe


crowd nang penoh gila..time tok aku amik gambar pun panas2..haha..


antara wajah2 perserta Sejiwa Senada Taman Sukma



aku n bang man kedak bonzer ari ya..hahaha

pameran start ari jemat (1 april) sampeilah ahad (3 april).. duty aku starts malam jemat n malam sabtu ajak.. tapi yalah tek, walaupun duty aku start kol 5-11pm.. aku dikehendaki masang audio system seawal pagi.. so dat means i dont have adequate rest for the entire week.. tapi sekda masalah.. aku jenis suka cabaran.. lagipun aku masih mudak..sik salah mn aku kumpul pengalaman nak? hehe.

aku turut tumpang simpati ngn booth kementerian pembangunan sosial dan urbanisasi (KPSU) sbb booth sidak runtuh and ada 2 org cedera disebabkan oleh angin kuat yg tiba2 menyerang sukma ria petang sabtu.. ujan lebat juak..


booth KPSU yang teruk kenak angin..


Overall sejiwa senada kat sukma berjalan dengan lancar.. walaupun aku bertugas hampir ketiga2 hari aku di sia.. aku puas hati..org ramai dah mula menerima SeDidik sebagai pusat pendidikan awal kanak2 di sitok..syukur..


kak ani nang suka amik gambar curi..tunggu nya..hahahha

No comments: