Wednesday, August 18, 2010

Herba Life

salam

haaa! hehe.. apa kaba ktk org tek? aku sihat jak..hehe..sorry la lamak ku sik update blog since last blog ku ttg Mini Konvensyen SeDidik ria. busy bah. yalah..since bertugas di unit komunikasi korporat SeDidik Sedc tok, nang ada2 jak keja aku hari2.. p bagus juak.. to keep me busy is the best way to forget those itchy problems..

sik lamak gik nak raya.. ahhaa... bermaksud, dah hampir sebulan aku sik ngepost dlam blog. kelewatan sangatlah dikesali ehehe. oklah, nak dijadikan cerita, banyak juak perkara berlaku dalam hidup aku sebulan2 tok. daripada hal2 kerja sampelah hal2 peribadi. n ehehe, aku syukur alhamdulillah, pertama kalinya dalam sejarah hidup aku, aku cuba produk mengurangkan berat badan dan berjaya! ahahah.. (tetak mcm bezita) aku dengan berani venture nya beli produk Herba Life slimming formula yang berharga rm416 untuk 3 botol.. mula2 nelan liur ku bila nangga harga produk tok. p aku optimis jak, sik pa mun melaburkan rm416 ya untuk tujuan kebaikan..ehehhe. so aku try la tek produk tok dengan berat aku yg mencecah 110kg pada awal bulan ogos tok tek. n nektok, bertarikh hari tok (7 september) aku dah turun hingga 104kg.. ne ndak lebar senyum ku. ahaha.. ikut kata personal coach aku, ideal weight aku is around 70kg.. pergh.. begasak la aku nurun berat badan pas tok. KPI aku? ujung disember insya Allah.

1 Ogos 2010


7 September


puasa? hehe..of course la.. kesihatan aku bertambah ok lamak2 tok. syukur juak. aku dah lejuk sakit2 cmtok. abis dah ubat ku makan dolok. aku try produk ya tek time ku posa.. nyata berbaloi sbb nya cepat bakar lemak. bulan tok juak menyaksikan beberapa perubahan berlaku dalam umah aku. ehehe. pap decide nak renovate umah. dapur dipecah jadi besar n ruang tamu dipecah gik. n total masa untuk renovation is one MONTH.. aok..sebulan ajak.. mcm2 jak dipolah n aku cukup suka bila nangga progress umah tok, bila dah siap nang kacak la.. (sapa design) eheheh. hiasan dalam rumah aku duak abang aku yg amik kontrek. ehehe..aku beli mcm2 juak la k ngias umah, abang aku dah beli bunga n pasu. aku beli lampu sisi n lemari tv. eh aok, 1st time mek org meli LCD tv.. ehhehe..LG 40inci. gasakkk... best k main game (ne ndak mak ku ngamok).

time bulan posa tok juak mcm2 jak aktiviti dipolah sidak office, one of them is majlis berbuka puasa kat harborview.. ehhehe dugaan untuk aku. ne ndak, aku nang bejaga makan time tok bah.. p aku banyak ngentam salad hari ya. oklah juak salad2 yg dipolah sidak, cuma agak masam sikit, maybe sidak banyak guna sour cream.


tok time sungkei kat umah kak D...


mencium trofi..bongan paling besar..ahhaha


hirman, syafiq, aku and bg jamel.. sik sabar dah tok! ahaha

then mek org pun persatuan, EXOP99 molah majlis berbuka puasa di Hilton minggu ya tek. k ngumpul member2 lamak yang masih ingat diriknya penah sekolah kat Openg..hahahah.. alhamdulillah, berjaya juak aku duak memek organize benda tok..hope persatuan mek org tok kekal aktif untuk masa2 mendatang..


posing kat tangga on the way ke steak house, Hilton..


warga2 EXOP99

tok dah tinggal 4 hari gik nak raya, and aku masih stuck kat office sedangkan staff2 lain dah mula cuti. mula2 aku fikir sik adil la tapi aku sik kisah juak, aku gik bujang n sekda gilak asa nak raya tahun tok. eh aok, petang marek time ku cuci keta kat area pawada, aku jalan2 area bazar ramadan sia. tertanggalah aku ngn hamba Allah tok tek. nang aku recognise nya dari jauh gik. ex aku duhal. very cute. n tahniah untuknya sbb mengandungkan anak pertama dah nya. kecik jak badan nya. mesti happy husbandnya. hurmm.. aku sik sure nya nangga aku, p nyata aku tetap sikpat melarikan mata ku dari nangga nya. yalah, nya dah jadi ibu nektok. hope nya dpt jadi ibu yang cemerlang and i know she will.

perjalanan hidupku towards nak raya tok sangat slow la.. tapi penuh kejutan. aku suka ngn hidupku time tok. aku sikpat nafikan juak, i need someone in my life. p aku sik mok cuai dalam milih pasangan agik. silap2 yg lamak aku harap dimaafkan sepanjang aku pernah brkenalan ngn semua org. aku ingin disayang seperti aku menyayangi seseorang. sbb aku jamin, mun aku syg ngn seseorang, aku akan syg benar2. aku dimpun gik jatuh nombor 2. ya nang sifat aku, biar bersusah asal org yg disyg senang. hurm.. ampunkan aku Tuhan. aku berdoa agar aku dipertemukan dengan seseorang yang nerimak aku seadanya, faham ngn situasi aku and menghormati pendirianku n familyku. yg lain, of course, sjuk mata memandang n pande ngembak dirik.

sebelum tamatnya jari2 ku tok naip blog kali tok, izinkan aku mengucapkan selamat menyambut hari raya aidilfitri 2010 maaf zahir dan batin.


sesungguhnya, aku hanyalah org2 yang pernah tertewas..








No comments: