Sunday, August 8, 2010

Mini Konvensyen SeDidik, Lundu 2010

salam..

halo! ahaha.. apa kaba semua tek? aku bok balit dari Lundu. company ku ada event kat sia. mcm yg tertera kat atas nun, nama event tok, Mini Konvensyen SeDidik 2010. aku mula2 eran juak, GM mok polah event tok kat Lundu. paduhal tek, nya disuruh SEDC scout tempat k bukak centre kat sitok.

persiapan dibuat start dari 2 minggu gik. nang kamboh mek org di office molah preparations. baitnya dari segi korporat, marketing, finance n semua unit di SeDidik berhempas pulas molah preparation. aku minggu lepas dpinjam ke unit GM's office sbb ganti kak Liza yang sedang bercuti. then bok minggu tok, aritok, aku menjejakkan kaki ke Unit Komunikasi Korporat.

aie..melelat aku. ok2.. mek org berangkat ke Lundu dari office kol 9am. ya pun time ya GM mengamok sbb sepatutnya mek org beli 3 set walkie talkie. p mek org hanya beli sigek set ajak. nang bengang la GM pagi ya. aku sik tauk pa2 hal tok sbb aku unit MC. biarlah mereka terjun dengan labu2 nya..wahhaha.. sian ku nangga saiful kenak marah GM. ya bok sigek.. PA SYSTEM molah hal.. ya aku sik berani nak extendkan apa yg berlaku. cukuplah aku madah disebabkan oleh sikap "SIK APA". oleh kerana sidak unit teknikal dah mutus untuk pnjam PA system dari member boss marketing, mek org kira dah settle benda ya. sekali tek, PA SYSTEM YA ROSAK! damn.. nang hanginlah bg Jamal pagi ya. semua mek org dalam office wilayah selatan terkedu. last2, terima kasih bg jamal, dengan bantuan nya, mek org dapat meminjam PA system dari kawannya. so settle hal PA system, mek org pun lepak jap kat 3 sugar, breakfast jap. mcm biasa aku order tosei jak.

bila dah abis makan, mek org masuk dalam bas n bermulalah journey mek org ke Lundu. 2 jam dalam bas ya aku nang tido ajak.. apa lengan aku dah mula sakit agik. pas ku telan pain killer aku terus tertidur.. tup2 bila ku bukak mata aku dah sampe ke government rest house, Lundu. wah.. besar juak rumah tok. dalam bilit aku, ada 8 org. nang behimpit juak lah. p aku sik juak complaint apa2. janji ada tempat k tdur. lepas antar barang ke sia, mek org terus bergerak ke dewan masyarakat Lundu ya. set up barang segala2 nyalah. kira2 5 minit drive dari resthouse ya. sampe jak kat dewan mek org terus keja. ada yg membersih lantei, ada yg nyusun kosi. nang semua lah. just to make sure the dewan is ok. then, masalah PA system muncul agik. org yg masang PA System ya masih berada kat Kuching. mek org have to wait until 5pm bok nya sampe and start masang benda ya. taik burung punyala banyak kat dalam dewan ya. angol aku!

persiapan nang dipolah secara teliti. arum bulak sebesar jarum pun, kesilapan cuba dielak. aku yg ditugaskan jadi MC pun molah keja2 unit2 lain juak.. nulong bah. p best juak lah, staff2 lain semua saling tolong menolong, bang rajes, bang jamal, bang jamel, kak ai, kak as, kak rock, kak zila, kak ani, kak ros, kak hadiah, bang adi, aten, saiful, li, ijoy, ustaz kassim, bg mail, justin.. semuanya ilek2 molah kerja. cuma ada la segelintir masalah yg timbul n perselisiham berlaku. ne nak elak bah, sama2 manusia. sidak2 GEMMIEZ pun hebat, adma, wee, dyna and Linda.. tanpa kita sapalah seDidik..hahahha...guro jakbah..

hari event ya, nang nervous lah. lebih2 aku sebagai seorang MC.. kak syai pun nervous juak. time event, pande indah black out.. nasib time ya YB2 lom dtg. nang teruk ada jak. dah la jamban sekda air.. tup2 ada taik indah pas ya..nang dammnnnlahhh...

overall.. semua mek org keja setengah mati just to make sure the event berjalan dengan lancar, alhamdulillah, ok la juak perjalanan until Tan Sri Adenan Satem molah stunt.. lepas abis acara penyampaian hadiah, nya terus berangkat balit.. ne ndak terkede aku kat area MC ya.. apa yg perlu ku madah ngn sidak audience?? paduhal tek, Tan Sri mok berangkat ke toilet p oleh krana masa dah nak kol 12, nya malas gik nak ke dalam dewan, terus ke dewan makan.. nak leput juak keja Tan Sri tok eh.. ya aku respect kak Syai la.. nya cover insiden ya..

hahahha.. mcm2 jak. p yalah nama pengalaman.. nang best.. aku suka keja ngn sidak staff SeDidik. mudahan jak aku dpt permanent. dah, aku mok chow lok, asa sakit kat punggung aku dah mula datang.. rugi sik embak berurut ria..bok nektok ku merasa sakit tam accident ria.. ya Allah permudahkan hidupku lepas tok. Kau dah ambik nya dari hidup aku, jangan Kau ambik aku agik. belum bersedia aku Ya Allah..amin...


time awal2 dtg..mlah preparation.


rehearsal choir.. steady bg jamel!


nyaruk jadi YB jap..sian dyna...hehehhe


aku bok perasan pose Linda, Wee and Kak Ani.. aku pulang terngangak! hahaha


D Day..


aku pun sik tauk apahal la time tok..(sik perasan ada tissue kat telinga aku....)


Tan Sri Adenan masuk... steady LIN!!!


aku jak lain sia...arghhh


bang Jamal try pake spec sambil di mock oleh Ijoy..


kejadian menyayat hati, sandal Linda putus, kasut Wee ngobek..







No comments: