Tuesday, July 27, 2010

entah..blur hari selasa..

salam..

aku nulis entri tok bukan bunyi aku nak mati or apa p maybe juak aku asa aku tiba2 buang tebiat p aku tiba2 tersedar ngn hakikat yang diberik Allah ngn aku. dalam hidup kita tok, hari2 kita molah dosa n pahala without we realize it or not. pahala dan dosa ya kerja Allah, kita sik berhak langsung mok menilainya.

dengan penuh rasa rendah diri dan hina, aku mok susun sepuluh jarik yg aku ada..aku mok mintak maaf ngn sapa2 jak yang penah aku sakiti bait nya fizikal, mental. aku ikhlas n asa keikhlasan tok lahir dari hati ku. aku bukanlah mahkluk Allah yang sempurna yang mampu puaskan hati semua org yang aku kenal. baitnya kawan2 ku sekolah, kawn2ku seuniversiti or kawan2 aku GEMS. mun secara depan2, maybe aku ada madah something yang menyakitkan hati ktk org, walaupun aku pada dasarnya sentiasa elak apa2 jak yg boleh menjadikan sesuatu ya bertambah buruk. semuanya sekadar gurauan. aku benar2 mohon maaf. dalam apa juak benda yg ku polah, or tulis baitnya blog, facebook, friendster or tagged.

aku rasa aku sekda haters. tapi sekiralah nya ada haters yang wujud. aku mintak maaf juak ngn ktk org. aku benar2 mohon maaf ngn ktk org mun aku penah ngeluar statement yang kasar ngn ktk org. mun pernah aku tulis something dalam blog aku yang telah menghuru harakan persabahatan aku, aku mohon maaf. aku salu madah ngn dirik aku, mun nak hidup aman, jgn lah berdendam. aku cuba fahami prinsip tok. p masalahnya, aku susah nak lupak kan apa yg berlaku ngn aku. aku jenis simpan dalam hati. p mujur juak, lamak2 tok hatiku terbukak untuk memaafkan semua insan2 yang pernah menyakiti hati aku. bagi aku, kita semua manusia.. siapalah aku untuk membencik org or berdendam ngn org? aku akan maafkan semua nya..

pasal hutang, memang benar.. hutang lah benda yg boleh merumitkan sesuatu proses hidup. sapa2 yg pernah meminjam duit dari aku, aku halalkan ajak. walaupun ktk org benar2 lupak mok bayar balit atau sebagainya. mun aku pernah berhutang ngn ktk org, please..aku rayu ktk..please contact aku secepat mungkin. aku sik mok pergi dalam keadaan berhutang. kawan2 lamak aku yg aku rasa, ada yg telah aku lupak selamak tok, setiap apa yang aku polah ya, ada sebabnya. so, terimaklah prmohonan maaf dari aku mun perbuatan aku ya mengguris perasaan ktkorg. mun ktk org mok terimak or sik, maybe sampe sitok ajak persahabatan kita. aku yakin insan hina mcm aku tok sik layak berkawan ngn ktk org semua.

hurm..this is the most heavy part.. kepada semua wanita2 yang pernah aku kenal, sentuh kulit or rambutnya, aku mohon maaf atas kekhilafan aku. mun aku pernah melukakan mana2 hati, aku mintak maaf. memang bnar, aku sik pernah sesempurna yg ktk org fikirkan. pap, mak, abang andy, syamim, and keluarga besar Tuan Haji Mohd Nussy Phillipps and keluarga Mahiden bin Usup, kamek mintak maaf mun pernah terjadi apa2 jak perkara yang sik menyenangkan dari kamek kecik sampe lah mek besar cmtok. mek harap setiap butir nasik yang mek telan hari2 lamak2 tok, dihalalkan dan diberkati Allah. ajaran n asuhan serta didikan yang mek terimak lamak2 tok memang sangat berguna. mun ada apa2 kekhilafan dari aku dimpun, ya adalah khilaf aku dimpun. sekda org lain,

kepada sapa2 yang sik sempat baca post ku tok, aku harap one day Allah akan berik aku petunjuk untuk mintak maaf dari ktk org mun aku bersalah ngn ktk org. semoga kita dilindungi Nya. before aku close semua tok, semoga Allah mengampunkan dosa aku selama 25 tahun aku hidup di muka bumi tok. semoga nyawa aku sik diambik selagi dosa2 aku sik diampunkan, yang bersih and jauh dari kekotoran dunia.

Pejamkan mata dan bayangkan malaikat maut dibelakang kita, munkar dan nakir di kanan dan kiri kita. Semoga Allah merahmati kehidupan kita lamak2 tok. InsyaAllah. Sesungguhnya, Nya yang lebih tauk..

salam..

4 comments:

murni adam said...

selamat hr raya pakcik...

Richie said...

selamat hari raya advance sebulan makcik..

ZSqueenbee said...

apa kes bRO??hihi...mak aiii tersentuh jiwa dan raga tok.hihihi...bla mok g KL??jom la sopingg gik...cheer up bebeh!!

Richie said...

cuzzie.. sik tauk aie.lain jak fikir mek nektok.. dak mak n pap g KL esok..seminggu sidak sinun