Sunday, July 18, 2010

angin lintang..

salam..

haa.. mulai saat tok.. aku akan menulis blog dalam bahasa sarawak. dah setahun ku nukar bahasa dari bahasa Inggeris ke Melayu Baku.. n then nektok, dengan bangganya, aku start agik memblog dalam bahasa ibunda, the mother tounge, Sarawakian Language! bukan apa.. lamak2 tok aku baca blog2 yg ada dalam tenet.. semuanya pake bahasa ibunda dimpun. so tiba masanya aku memartabatkan bahasa ibundaku dimpun.. hehe

yah... sik berasa, pejam celik pejam celik.. dah abis world cup.. haha.. aku bangga dengan hakikat, kebanyakan match world cup tahun tok aku dpt nangga (sik termasuk tertido depan tv). seperti biasa aku menyokong pasukan kegemaran aku (south korea, england and japan) tapi aku benar2 frust nangga prestasi permainan sidak england.. mcm main kedak biak kecik jak. nang sik puas hati aku ngn team england tahun tok.. banyak2 star england yg main dalam edisi kali tok, hanya frank lampard jak main cemerlang.. harap rooney? hanya dalam premier league jak perform.. keeper england juak nang hancus... aku muji permainan korea selatan n jepun.. nang world class pun style.. nang bukak mata sidak player eropah la sidak duak team tok. sampe quarter final. walaupun nasib sik nyebelah sidak. aku tetap bangga ngn korea selatan duak jepun. world cup tahun tok nang banyak kejutan. negara2 yg salu kita anggap kuat.. sik kuat.. n negara yang kita lepas pandang jadi negara yang maju ke 2nd round.. kita tangga jak negara2 yg sik kalak2 kita tangga hebat dalam arena bolasepak, afrika selatan, USA, korea selatan, jepun, slovenia.. lebih2 gik team dari new zealand.. satu2nya team yg sik kalah dalam peringkat kumpulan. boleh tahan sidak tok main.. banyak player2 baru muncul.. tshabalala, dos santos, cha du ri, honda.. nok lain aku sik ingat la.. haha..cek2 tek..bukan brazil, apatah gik france or johan tahun 2006, itali..p spain.. hehe..respect ku ngn team tok.. walaupun kalah ngn switzerland dlam peringkat kumpulan, last2 sidak prevail jadi juara tahun tok.. tahniah lah (kalah juak aku..)

kat tempat kerja..lain citanya.. sebulan dah aku menabur keringat kat unit wilayah selatan sedidik sdn bhd. yang best nya, aku dpt bersama2 kawan2 ku time gems.. sidak pun di attach sitok.. wee, dyna, adma, syafiq, aishah, linda, lida, liong, tini, nisa and ain (dah pindah). sidak lain2 department la.. nektok, mcm2 dah aku belajar menangani masalah di unit tok. cuma sigek jak la nyuruh aku fed up.. INTERNAL POLITICS kat unit tok nang cam cibai.. boss sik ngam ngn staff n staff sik rajin ngn boss.. dolok aku sik fham gilak hal tok. p bila dah lamak2 bok aku tauk.. cmya duhal cita sidak tok.. and i wouldn't give it a damn bout it. kepada boss aku, mun ada org lain ada buah fikiran or pendapat lain... jgn sik dgr..jgn ingat dirik ya pande gilak.. kesian juak nangga staf2 bawahan lain.. ndak alah2 kenak anok.. aku sebagai pelatih penyelia pun terasa juak. p sik pa, 26hb lak aku akan dipindah ke unit komunikasi korporat.. THANK GOD! akhirnya aku dpt apa yg aku suka! KOMUNIKASI!! haha.. syukur gilak2 aku. aku rasa kesian juak nangga Criss, Kak Nor and Bang Jamel yang terpaksa stay di Unit Wilayah Selatan ya. hari2 dengar boss mengerepak. kenak la rezeki aku lambat dtg tahun tok. dah mcm2 juak tmpat aku mintak keja.. sik juak ada bunyi2.. mun cmya, aku akan usaha keras agik lah kat sedidik ya. wlaupun hati ku berat..(79kg) haahaha... p aku tetapkan juak niatku untuk berkhidmat under sedc (company sedidik). p best juak la kat sitok.. salu pegi travelling.. ehehehhe..

love life? haha..soalan yang bermain2 dalam palak aku saban malam.. aku tauk aku single.and aku tauk aku merlu sorang istimewa time tok.. p aku tauk masa aku sik lamak gik.. biarlah..masa tetap akan jadi teman aku.. mun ada2, mun sekda sekda.. nothing to lose.. pemergian aku kelak akan ditangisi oleh sapa2 yg syg ngn aku.. better not to be cruel to my friends..

bah,.ngereco ku malam tok.. tido lok.. sambung gik esok lusak..chiao..






No comments: