Tuesday, July 28, 2009

kami berdukaaa..

Wen, Faizal dan Hisham sedang berlatih gaya ketawa ala stephen chiaw..


inilah Nasir dan Wen, selaku percussionist DaMy


Zul memeriksa keadaan musician (Calen tersenyum sambil memetik gitar solonya)


masing-masing buntu apabila mendengar penundaan tarikh nasyid (Zul kecewa tahap lipan)


dan saya? saya ok sahaja..(suara yang hilang tidak menjejaskan saya untuk bergambar) haha


assalamualaikum..

salam sejahtera..

saya berasa amat terkejut dan terkilan kerana dimaklumkan bahawa UNIMAP telah menunda tarikh pertandingan nasyid kemerdekaan pada satu tarikh yang akan diumumkan atas sebab penularan virus selesema "babun" H1N1 di kawasan kampus universiti tersebut. hal ini telah memaksa encik azrul selaku pegawai kebudayaan Unimas menunda pembelian tiket penerbangan kami. kecewa memang kecewa tetapi saya percaya terdapat hikmah di sebalik kejadian ini. selain itu, saya berasa kurang sihat selepas batuk berdarah lewat malam semalam selepas berakhir latihan nasyid di panggung eksperimen kampus timur. pada mula saya memang takut kerana ini merupakan kali pertama saya batuk sedemikian namun syukur alhamdulillah, setelah pergi ke klinik pagi tadi, sakit tekak ini dapat dipulihkan dalam masa beberapa hari. pada ketika ini, saya telah hilang 60% suara saya akibat sakit tekak tersebut.

pada malam tadi, latihan yang kami jalani sememangnya intensif dan memenatkan tetapi atas dasar tanggung jawab menyampaikan dakwah, kami lakukannya dengan terbaik. terdapat juga perselisihan faham yang berlaku di dalam kumpulan kami tetapi kami sedar, ianya lumrah bekerja dalam kumpulan. saya berasa kasihan apabila melihat anggota DaMy junior bertungkus lumus memperbetulkan teknik gaya dan vokal serta masih mengulang kesilapan yang sama. inilah yang menyebabkan berlakunya pergeseran di antara musician dan anggota nasyid. tetapi, pada akhir latihan, kami bermusyawarah semula, memuhasabahkan diri serta melihat pada kelemahan diri masing-masing dan bukannya mula menuding jari pada orang lain. inilah keistimewaan kumpulan DaMy, di mana permuafakatan sesama ahli kumpulan menjadi nadi dan teras kumpulan yang saya sayangi ini. syukur alhamdulillah, malam tadi kami telah melakukan yang terbaik (meskipun saya telah kehilangan suara..)

saya juga ingin mengucapkan terima kasih kepada teman yg sangat saya rindui, kerana sudi meneman saya sehingga saya dapat melelapkan mata pada malam semalam. saya akui, semestinya dia mengantuk ketika berkirim sms dengan saya sehinggalah jam menunjukkan pukul 3am. namun dia masih ada menemani saya. saya ingin mengucapkan terima kasih kerana berada di sisi.

"i know you give me sanctuary.."

salam..










No comments: