Sunday, February 1, 2009

makan selamat rumah abang Mahdir

Unggal Jijah sedang memujuk anak keduanya, Afza Batrisyiah


inilah gambar paling istimewa, Unggal Jijah menikmati makanan tanpa kompromi! haha


Wa Mundu dan Udak Bak sedang membincangkan masalah negara.


inilah makanan yang dihidangkan, memang menyelerakan bukan?


Abang, Amim dan saya ketika dalam perjalanan mencari rumah abang Mahdir.



assalamualaikum

semalam saya pergi ke rumah sepupu sebelah pap iaitu abang Mahdir atas jemputan makan selamat berpindah rumah. rumah abang Mahdir terletak di kawasan perumahan Taman Wawasan, berdekatan dengan SMK Semerah Padi. majlis dimulakan dengan sembahyang berjemaah Maghrib dan Isyak. rumah abang Mahdir amat menarik sekali, walaupun hanya setingkat, namun keluasan rumahnya agak menarik perhatian saya. saya menyifatkan rumah itu sebagai comel. ^_^. makanan yang disediakan pada malam itu dimasak sepenuhnya oleh Anjang Jemi, bapa kepada abang Mahdir sendiri. kari kambing, daging lembu masak hitam, salad telur, ikan masin, dan beberapa jenis kuih. sungguh sedap dan menyelerakan. saya pulang ke rumah hampir pukul 11 malam kerana terleka berbual-bual dengan sepupu-sepupu saya. alangkah indahnya hidup ini ya apabila semua ahli keluarga berkumpul dan bergembira.

No comments: