Thursday, November 27, 2008

kenangan bersama Pakcik Joe dan keluarga nya..

ayah sedang berbincang tentang sesuatu dengan uncle Jo.. manakala Dario dan Roshelle hanya memerhatikan ayahnya berbahasa melayu..


kak cucu, mak, uncle Jo, aunty, makcik Lian, pak sap dan kak ana..


dario, roshelle, natasha, syamim dan mak




assalamualaikum..

satu pengalaman yang menarik. semalam saya telah bertemu dengan pakcik jo dan keluarganya. dia ialah adik kepada mak saudara saya yang berbangsa cina (saudara kepada mak saya). pakcik Joe datang bersama isteri dan 2 orang anak nya Dario dan Roshelle. pakcik jo telah bermastautin 30 tahun di kanada. kami telah pergi makan malam di salah sebuah restoran makanan laut yang terkemuka di bandar kuching iaitu topspot. di sana, macam-macam sahaja makanan yang telah saya makan bersama mereka. kemudian berbual dengan Dario dan Roshelle paling menyeronokkan. pada mulanya amat sukar bagi saya untuk berkomunikasi kerana bahasa inggeris yang mereka gunakan adalah mengikut loghat Amerika. walaupun pada dasarnya mereka bertutur dalam bahasa inggeris namun saya sukar untuk menangkap maksudnya. tetapi lama-kelamaan saya dapat membiasakan diri. berlainan pula halnya dengan pakcik jo. dia saya lihat bersungguh-sungguh membiasakan dirinya untuk berbahasa melayu tetapi nyata, 30 tahun di negara asing benar-benar mengganggu keupayaan nya berbahasa melayu. namun, terselit juga loghat melayu brunei di dalam setiap tutur katanya itu. saya menghantar mereka balik ke lpangan terbang pada sebelah pagi tadi. pakcik jo sempat memberikan nasihat tentang mengejar impian selagi berdaya. terima kasih uncle!

wassalam.. gambar2 di atas..

No comments: