Thursday, December 11, 2008

hari raya aidil adha 08

adik saya, amim di pangkalan


inilah perjalanan menuju ke kampung saya, 20minit di dalam perahu tambang


ketika berada di kebun kelapa dan padi huma.

bang boy dan udien tengah mempromosikan air kelapa pandan yang sungguh menyegarkan..


persiapan menjelang raya dilakukan dengan rapi (udak ni, ibu, usu dan yak jebi)


bang jai menemani anak-anak buah bermain bunga api di malam raya.


inilah jalan menuju ke kampung saya, kira-kira 1.5km daripada pangkalan



assalamualaikum

alhamdulillah, tidak adil jika saya mengatakan bahawa raya haji tahun ini tidak semeriah tahun lepas. sememangnya raya haji tahun ini memang hebat dan menyeronokkan. lebih-lebih lagi pada tahun ini saya meraikannya bersama sanak saudara sebelah ibu di kampung tiang api, kuching. saya bermalam di sana selama 2 hari dan persiapan untuk menyambut hari raya haji dilakukan dengan penuh semangat kekeluargaan. di sini saya sertakan beberapa gambar kenangan saya dan keluarga ketika menyambut hari raya haji tahun ini. wassalam

No comments: